اقتصاد

بررسی چالش‌های تولید و سودآوری صنایع بورسی در رویداد صنعت مالی

بررسی چالش‌های تولید و سودآوری صنایع بورسی در رویداد صنعت مالی


نخستین نشست شورای سیاستگذاری رویداد بین المللی صنعت مالی ایران با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی، بانک مرکزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نشست نخستین شورای سیاست‌گذاری رویداد بین‌المللی صنعت مالی ایران با بررسی آخرین اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری موثر  این رویداد نسبت به بررسی چالش های گذشته و رفع آنها و همچنین تخصیص برخی ضرورت ها و دستورالعمل ها به منظور ارتقای کمی و کیفی این دوره تاکید شد.

در این جلسه مهدی محمدی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد و رییس شورای سیاستگذاری رویداد صنعت مالی ایران با اشاره به لزوم برگزاری این رویداد همراستا با شعار سال تاکید کرد: اهداف نمایشگاه صنعت مالی ایران باید به نحوی تعیین شود که با محوریت شعار سال و در راستای معرفی دستاوردهای صنعت مالی کشور به منظور تقویت صنایع تولیدی با مشارکت مردم باشد.

وی اطلاع رسانی تخصصی و حرفه ای این رویداد از طریق رسانه های مرجع و ملی را ضروری دانست و گفت: موضوع برپایی دبیرخانه دائمی برای رویداد صنعت مالی ایران با توجه به اهمیت و لزوم تشکیل یک دبیرخانه دائمی جهت توسعه این رویداد باید با جدیت و رویکردی متفاوت دنبال شود.

در این نشست عبدالمجید مرشدی، مدیرکل دفتر تامین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با تاکید بر حضور همه جانبه شرکت های دانش بنیان در شانزدهمین رویداد صنعت مالی تهران عنوان کرد: در این رویداد علاوه بر معرفی کسب و کارهای فن آورانه در حوزه های کسب و کار نشست های تخصصی با محوریت بررسی موضوع دارایی‌های نامشهود، حسابرسی و ارایه راه حل برای چالش‌های فن آوری در کشور خواهیم داشت.

در ادامه نیز صالح سپاسدار طهران مجری برگزاری رویداد صنعت مالی گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردمی و همچنین توفیقات دولت سیزدهم در حوزه بین المللی از جمله عضویت در گروه بریکس، تمرکز اصلی رویداد شانزدهم صنعت مالی نیز اشاعه و تقویت بسط این دو بُعد اصلی و موثر در تعامل با مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد بود.

وی افزود: شکل گیری کمیته علمی با هدف ارتقا و هدایت جریان علمی و تخصصی برای اولین بار در ایران در دوره شانزدهم صورت پذیرفته است و در عین حال شرکت های دانش بنیان مالی و بیمه ای که با کاربرد تکنولوژی و مدل‌‌های کسب و کار نوآورانه در عرصه خدمات و سرویس‌‌های مالی و بیمه ای فعالیت می کنند حضور و ظهور همه جانبه ای خواهند داشت.

به گفته وی، این کمیته متشکل از 30 عضو متخصص در حوزه های مالی، پولی و بانکی و بیمه ای و همچنین صاحبنظران اقتصادی و کسب و کارهای نوین است که بار علمی رویداد شانزدهم صنعت مالی ایران را غنی‌تر خواهند کرد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا