اقتصاد

برگزاری همایش دوجانبه برای تسهیل روابط با حضور فعالان اقتصادی

وزیر نیرو گفت: در ۲ سال اخیر شاهد رشد روابط اقتصادی با همه کشورهای همسایه هستیم و این استراتژی مهم و راهبردی در سیاست خارجی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و قطر گفت: ماه‌های گذشته برای برگزاری این کمیسیون تلاش شده است.

وی با بیان اینکه ایران توسعه همکاری همه جانبه با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در ۲ سال اخیر شاهد رشد روابط اقتصادی با همه کشورهای همسایه هستیم و این استراتژی مهم و راهبردی در سیاست خارجی ما محسوب می‌شود.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: روابط سیاسی دو کشور در بهترین شرایط ممکن است و خواست رؤسای دو کشور حکم می‌کند روابط اقتصادی نیز به حداکثر افزایش یافته و شاهد رشد باشیم، بنابراین مسئولیت نهمین اجلاس همکاری در این راستا نقش اساسی دارد.

محرابیان ضمن ابراز قدردانی از مسئولین ایرانی و قطری کمیته مشترک تجارت، زیرساخت، فرهنگی-اجتماعی و انرژی توضیح داد: در کمیته تجارت تصمیمات خوبی برای توسعه همکاری اتخاذ شد و مسئولیت آن نیز برعهده اتاق بازرگانی ایران و قطر است.

به گفته وزیر نیرو طی جلسات امروز طرفین توافق کردند اتاق‌ها نقش اصلی در توسعه روابط تجاری را برعهده گیرند.

محرابیان خاطرنشان کرد: توافق کردیم یک‌همایش بزرگ در زمینه معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و تسهیل روابط با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شود تا طرفین با همدیگر آشنا شوند و دولت‌ها نیز نقش حمایت و پشتیبانی را به عهده داشته باشند.

ادامه دارد

آگهی
دکمه بازگشت به بالا