اقتصاد

تصمیم‌گیری‌های دولت باعث زیان تولیدکنندگان بخش کشاورزی و غذایی/ فعالان بخش خصوصی، بازوی اجرایی دولت برای جهش تولید

تصمیم‌گیری‌های دولت باعث زیان تولیدکنندگان بخش کشاورزی و غذایی/ فعالان بخش خصوصی، بازوی اجرایی دولت برای جهش تولید


یک فعال صنعت غذا و عضو هیات‌مدیره فدارسیون صنایع غذایی و کشاورزی، گفت: صنایع غذایی و کشاورزی، کمترین بار مالی و میزان فشار وارده را بر دولت داشته است، اما در تصمیم‌گیری‌ها بیشترین آسیب‌ها به آن وارد شده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا طاهریان با بیان این مطلب، توضیح داد: به‌طوری‌که مثلا با کمترین کمبود‌هاو افزایش قیمت مواد غذایی، دولت با اقداماتی مانند: قیمت‌گذاری دستوری که معمولا به زیان تولیدکننده و کشاورز تمام می‌شود و جلوگیری از صادرات، در این صنعت دخالت و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد که متاسفانه آسیب‌های پی‌درپی و فراوانی را برای فعالان این صنعت به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های فعالان صنایع غذایی و فدارسیون تشکل‌های صنایع غذایی این است که پیرو شعار انتخابی از سوی مقام معظم رهبری (جهش تولید، با مشارکت مردم) بتوانند بازوی اجرایی دست‌‌اندرکاران و بخش دولتی باشند و در راستای رفع مشکلات تولید قدم بردارند.

طاهریان اضافه کرد: مجموعه این صنعت با در اختیار داشتن نیروها و کارشناسان مختلفی که در حوزه‌ی کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی و… فعالیت می‌کنند، بدون هیچ چشم‌داشتی، یک بازوی اجرایی و مشورتی برای تحقق اهداف و برنامه‌های جهش تولید باشند.

این فعال صنایع غذایی افزود: مثلا در دوره‌ای که بحث اصلاح قوانین مالیاتی مطرح بود، برخی از همین فعالان اقتصادی، قوانین را پیش‌نویسی و آماده می‌کردند و پس از بررسی‌های نهایی به عنوان قانون مصوب می‌شد.

وی گفت: امیدواریم که شرایطی پیش بیاید که ما به عنوان فعالان اقتصادی بخش خصوصی و با همکاری دست‌اندرکاران بخش دولتی،  بتوانیم وظیفه و رسالت خودمان را انجام دهیم.

طاهریان در پایان گفت: فعالان بخش کشاورزی و صنایع غذایی در بحث کسب سود، افراد بسیار قانعی هستند و با سودهای بسیار کم و بعضا حتی با زیان به کار خود ادامه می‌دهند و امیدواریم که دولتن این فعالان را در کنار خود و به عنوان بازویی برای اجرای برنامه‌ها در نظر بگیرد و تشکل‌های صنایع غذایی، از جمله فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی نیز، با تمام ظرفیت کارشناسی خود آمادگی همکاری با بخش دولتی را دارد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا