اقتصاد

تلاش معاندان نظام برای ایجاد نفاق و نفوذ/ اجازه ندهیم اعتراضات ‌بستر سوءاستفاده دشمن ‌شود


یک استاد دانشگاه با بیان اینکه جریان‌های معاند مترصد استفاده از فرصت برای ضربه زدن به نظام هستند، گفت: دشمنان این کشور و نظام، هر چقدر بتوانند بهانه به دست هم پیمانان خارجی خود در دولت‌های غربی می‌دهند تا فشار را بر ما بیشتر کنند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مسائل و اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: مردم و مسئولان باید بدانند که جریان‌های معاند و مخالف نظام و انقلاب اسلامی همیشه مترصد استفاده از فرصت‌هایی برای وارد کردن ضربه به نظام و انقلاب هستند و قطعا از هر بستری که فراهم شود، استفاده می‌کنند.

وی افزود: البته دشمنان نظام دقیقا می‌دانند که  انقلاب اسلامی ایران، بیدی نیست که با این بادها بلرزد. 

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: دشمنان و مخالفان نظام هرچقدر بتوانند بهانه به دست هم پیمانان خارجی خود در دولت‌های غربی می‌دهند که فشار را بر ما بیشتر کنند و از این نوع کارها دریغ نمی‌کنند و از هر فرصتی نهایت استفاده را می‌کنند.  

وی افزود: مردم ما باید با بهره‌گیری از تجربیاتی که از اغتشاشات و ناآرامی‌هایی که در گذشته دشمن‌ در کشور ما ایجاد کرد، ‌هیچ گاه اجازه ندهند فرزندان و نوجوانانشان درگیر این اغتشاشات شوند و وارد معرکه شوند، زیرا نظام تا یک حدی می‌تواند با اغتشاشگر و تخریب‌کننده اموال عمومی مدارا کند، اما اگر جایی احساس شود که اغتشاشگران با پشتوانه های خارجی خود در صدد تخریب و از بین بردن اموال عمومی هستند طبیعی است که نیروهای امنیتی وارد عمل می شوند و اجازه این کارها را نمی‌دهند. 

قادری اظهار داشت: مردم، جوانان و نیرو‌های انقلابی ما باید توجه کنند که این اتفاقات ممکن است پیش آید، اما هیچ وقت نباید کمک کنند که این جریان ها برای کشور مشکل ایجاد کند. 

این استاد دانشگاه بیان داشت: مسئولان نیز باید توجه کنند که با عناوین مختلف سعی نکنند که در کار مردم اخلال ایجاد شود، بلکه باید به صورت شبانه روزی و در سریع ترین زمان ممکن تلاش کنند تا بسترها و نارسایی‌هایی که موجبات نارضایتی و گلایه مندی مردم را فراهم کرده است، را از بین ببرند و اجازه ندهند که دشمنان با سوء استفاده از این بهانه‌ها برای کشور مشکل ایجاد کنند. 

وی افزود: ‌ضروری است تا در مورد کاستی‌ها آسیب‌شناسی لازم انجام شود و همه فرصت‌های سوء استفاده برای جریان‌های فاسد از بین برود، با از بین بردن نارسایی‌ها، فرصت سوء استفاده جریان‌های خارجی نیز از بین می رود و دشمن بهانه‌ای برای فشار آوردن به مردم ندارند، لذا این اتفاقات باید عبرتی برای مسئولان نیز باشد تا یک مقدار بیشتر فرصت بگذارند تا مسائل را حل کنند. 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دشمنان خارجی و عناصر وابسته آن ها در داخل از هر روزنه و شکافی که در کشور وجود داشته باشد، سوء استفاده می‌کنند، گفت: دشمنان خارجی و عناصر وابسته آنها از هر روزنه‌ای استفاده می‌کنند، و لذا  تنوع قومی اگرچه می‌تواند یک بستر مناسب برای همبستگی، اتحاد و انسجام بین مردم باشد، اما اگر این تنوع قومی مورد توجه قرار نگیرد دشمنان با برجسته کردن کوچکترین مسائل در بین قومیت ها و مذاهب و سوء استفاده از آن مسائل، در صدد ضربه زدن به نظام هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین ما همیشه از سوی دشمنان در معرض این مسائل هستیم و مسائل در رابطه با قومیت‌ها همیشه مورد سوء استفاده دشمنان کشورما ‌قرار گرفته است‌ اما مردم باید هوشیار باشند که از تنوع قومی و یا تنوع مذهبی در کشور سوء استفاده نشود و زمینه و بستری برای سوء استفاده دشمنان فراهم نشود. 

این استاد دانشگاه بیان داشت:‌ تخریب اموال و امکانات عمومی‌می‌تواند انعکاس بد بین المللی داشته باشد و نه تنها معترض از اعتراض خود نتیجه نمی‌گیرد، بلکه ممکن است نتیجه نیز عکس شود، بنابراین باید توجه داشت که انتقادات و اعتراضات در بستری فراهم شود که این اعتراضات بستر و زمینه‌ای برای سوء استفاده جریانات مخالف نشود و فشار بر کشور بیشتر نشود و نتیجه عکس نداشته باشد. 

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا