اقتصاد

توجه ویژه همراه اول به کارآموزی سازمانی و پرورش استعدادها و نخبگان

شرکت ارتباطات سیار ایران در مجمع سالیانه خود گزارشی از وضعیت توسعه سرمایه انسانی این شرکت داد که نشان از توجه ویژه این اپراتور به جذب جوانان صاحب ایده و توانمندی از مسیر کارآموزی دارد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، در فصل مجامع بورسی به سر می‌بریم و اخیرا تنها اپراتور تلفن همراهی که سهام آن در بازار سرمایه عرضه شده است، اقدام به برگزاری مجمع خود کرد.

این اپراتور که نمادش بر تابلوی بورس «همراه» است، در بخشی از گزارش مالی و عملکردی خود که مربوط به سال 1401 بود، به عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه خود نیز پرداخت.

در حوزه «سرمایه انسانی»، همراه اول علاوه بر اشاره به فعالیت 1750 کارمند رسمی و پیمانی در شرکت اصلی و فعالیت 5950 نفر در کل گروه، به آموزش کارآموزان و نخبگان نیز پرداخته است.

شرکت ارتباطات سیار ایران از دو سال گذشته دوره‌های «کارآموزی سازمانی» را در کنار کسب‌وکار اصلی استارت زد و واحد تخصصی «آکادمی همراه» را مأمور توسعه نیروی انسانی مورد نیاز این شرکت کرد.

کارآموزی سازمانی (Internship) که تاکنون 6 دوره از آن برگزار شده است، به دنبال شناسایی و آموزش افراد باانگیزه و توانمند است؛ در واقع این مدل الگویی کارامد است که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی از این الگو پیروی می‌کنند.

در این الگو افرادی انتخاب می‌شوند و در یک دوره معین توسط متخصصان آموزش می‌بینند و با کار خود آشنایی پیدا می‌کنند؛ سپس طبق توافق دو طرف وارد سیکل انعقاد قرارداد بلندمدت می‌شوند.

آکادمی همراه اول توانسته در این 6 دوره از برگزاری دوره‌های کارآموزی و جذب 43 هزار درخواست و حدود 17 هزار رزومه منحصر به فرد از میان متقاضیانی با میانگین سنی 25.5 سال، جوانان توانمند، باانگیزه و صاحب ایده را به بدنه اصلی اپراتور اول کشورمان تزریق کند. آکادمی همراه اول همچنین اقداماتی در قالب اسپانسرینگ و همراهی دانش‌آموزان نخبه داشته و توانسته 80 مدال‌آور المپیاد و رتبه‌های برتر کنکور را بورسیه برای انجام پروژه‌های همراه اول کند و 600 نفر را با برگزاری کارسوق، در زمینه برنامه‌نویسی توانمند سازد.

این مرکز آموزشی وابسته به اپراتور اول تلفن همراه کشور دوره‌های آموزشی تعاملی مبتنی بر پلتفرم بومی خود در حوزه‌های «هوش مصنوعی»، «فناوری‌های مخابراتی»، «اینترنت اشیا»، «مهارت‌های توسعه فردی»، «کسب و کار دیجیتال»، «امنیت سایبری»، «علوم داده» و «فناوری‌های نوظهور» که از جمله پرطرفدارترین موضوعات آموزشی هستند، داشته است.

در نهایت هم توانسته برگرفته از برنامه‌ها و پروژه‌هایش 155 کارآموز را به استخدام در خانواده همراه اول درآورد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا