اقتصاد

توسعه متوازن شهرک‌های صنعتی در کشور/‌ تولیدکننده‌ نیازمند سرمایه‌ در گردش است‌


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با نگاهی به همه شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، می‌توان گفت که توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن در همه شهرها ضرورت است و در این زمینه وزارت صمت اقدامات خوبی را انجام داده است.

محمد خدابخشی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به شعار سال  و ضرورت مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت از جمله وزیر صمت، در مدیریت بهینه نقدینگی تلاش کنند، قطعا مهار تورم، یکی از راهکارهای مناسب مدیریت بهینه نقدینگی است و باید تلاش کرد تا این نقدینگی به بازارهای هدف هدایت شود.

وی ‌با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه که دولت را مکلف به اجرای طرح‌های مورد نظر به‌صورت BOT (قرارداد های ساخت، بهره برداری، انتقال و واگذاری) کرده، افزود: این طرح‌ها هر کدام یک مگا پروژه هستند که نیاز به اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان دارند که با هدایت نقدینگی به این سمت می‌تواند علاوه بر اجرای پروژه و رفع نیاز طرح‌ها، برای مهار تورم نیز قدم‌های مثبتی برداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید براینکه در صورت عدم مدیریت نقدینگی بازارهای مسکن، خودرو، ارز و سکه متشنج خواهد شد، افزود: رونق تولید وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و انتظارمان از وزارتخانه، رفع مشکلات حوزه تولید در نقاط کمتر برخوردار است.

وی نبود زمین و زیر ساخت‌ها را از مشکلات تولید دانست و بیان داشت: ‌با نگاهی به همه شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، می‌توان گفت که توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن در همه شهرها ضرورت است و در این زمینه وزارت صمت اقدامات خوبی را انجام داده است.

خدابخشی از دیگر مشکلات را  تامین سرمایه برای صنایع و طرح‌های در حال اجرا عنوان کرد و افزود: باید سرمایه در گردش در اختیار تولید کننده قرار گیرد تا رونق تولید صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: هدف‌ ما‌ در مجلس شورای اسلامی و قطعا هدف‌ دولت حمایت از مردم و تولید کنندگان است اما در مقابل مردم نیز با حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی به تولید کننده کمک کنند، علاوه بر آن، تولیدکننده نیز با افزایش کیفیت حمایت از مصرف کننده را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه نقش وزارت صمت را در رونق تولید ممتاز دانست و گفت: اگر وزارت صمت در ادامه راه مشکلات و موانع بیشتری را از پیش روی تولید کننده بردارد، تاثیرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا