اقتصاد

تولید فولاد ایران در فروردین ماه ۱.۱ درصد افزایش یافت

تولید فولاد ایران در فروردین ماه ۱.۱ درصد افزایش یافت


بر اساس آخرین آمار منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ۵۷۶۴ هزار تن گندله سنگ آهن در فروردین ماه ۱۴۰۲ تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال جاری با رشد ۵.۷ درصدی به ۶۰۹۵ رسید.

به گزارش ایلنا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ۵۷۶۴ هزار تن گندله سنگ آهن در فروردین ماه ۱۴۰۲ تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال جاری با رشد ۵.۷ درصدی به ۶۰۹۵ رسید.

تولید اسلب نیز در فروردین سال جاری با افزایش ۰.۶ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل یعنی از ۱ میلیون و ۲۴۱ هزار تن به ۱ میلیون و ۲۴۸ هزار تن رسیده است.

در فروردین امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به ماه مشابه سال قبل، رشد ۲ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در یک‌ماهه نخست امسال، ۱ میلیون و ۸۶۶ هزار تن بوده است.

در یک‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳، ۹۹۹ هزار تن محصولات طویل و ۸۶۷ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. رشد تولید محصولات طویل ۲ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۱.۹ درصد بوده است.

تولید آهن اسفنجی در فروردین ماه سال جاری، ۳۸۰۷ بوده که افزایش ۱۰.۴ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل یعنی ۳۴۴۷ رسید.

تولید میلگرد در فروردین سال جاری، ۸۰۷ هزار تن بوده که افزایش ۴.۹ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز با کاهش  ۱۴.۹ درصدی به ۱۱۴ هزار تن رسیده است.

میزان تولید ورق گرم کشور در فروردین سال جاری، ۸۴۶ هزار تن بوده که افزایش ۱.۲ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. تولید ورق سرد افزایش ۱.۲ درصدی به ۲۵۸ هزار تن و تولید ورق‌های پوششدار با کاهش ۴.۸ درصد به ۱۴۰ هزار تن رسید.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا