اقتصاد

جلوگیری از نیمه‌خامفروشی بوتان با پتروشیمی تازه تأسیس در ماهشهر

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پتروشیمی گفت: طرح پتروکیمیای ابن‌سینا بندر ماهشهر در زنجیره بوتان تعریف شده و با راه‌اندازی این طرح، از خام‌فروشی بوتان جلوگیری و همه نیازهای کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسن عباس زاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح پتروکیمیای ابن‌سینا که امروز در حضور رئیس‌جمهوری به بهره برداری رسید، با توجه به بررسی‌های انجام‌شده درباره نیازهای کشور و طرح‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تعریف شده و این طرح راهبردی ذیل طرح انیدرید مالئیک، با استفاده از خوراک بوتان پتروشیمی بندرامام که در گذشته به‌صورت نیمه‌خام صادر می‌شد، اجرا شد.

عباس زاده افزود: طرح پتروکیمیای ابن‌سینا با ظرفیت سالانه ۸۰ هزار تن تفکیک بوتان، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، با اتکا به توان ساخت داخل و بهره‌گیری از دانش شرکت‌های مهندسی و پیمانکاران داخلی و استفاده حداکثری از توان ساخت داخلی، به میزان بیش از ۷۰ درصد موفق شدیم این طرح را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

عباس زاده در ادامه گفت: با راه‌اندازی این طرح، از خام‌فروشی بوتان جلوگیری شده و قرار است این محصول ارزشمند به نقاط مختلف جهان هم صادر شود، رقم اشتغال این طرح، در زمان اجرا حدود ۱۵۰ نفر مستقیم و در زمان بهره‌برداری حدود ۱۲۰ نفر خواهد بود که تعداد زیادی اشتغال غیرمستقیم هم ایجاد می‌کند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت اسمی این طرح، پیش بینی می‌شود، ۴۰ میلیون دلار در سال، درآمد نصیب کشور شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا