اقتصاد

در بخش هویت اتباع غیر ایرانی کوتاهی شد



وزیر اقتصاد اظهار داشت: در سال‌های گذشته موضوعاتی کمک کار بخش نامولد در کشور بود از جمله اسناد غیر رسمی و حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مشکوک و کوتاهی‌هایی در بخش هویت اتباع غیر ایرانی انجام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار داشت: سیاست گذاران کشور اگر هدف رشد تولید را تعقیب کنند و اگر ارتقای کیفیت حکمرانی کشور و هوشمندی حکمرانی اقتصادی را دنبال می‌کنند، چاره‌ای جز این ندارند که نظام مشوق تولید در اقتصاد را تقویت کنند.

وی ادامه داد: به صورت تاریخی در دهه‌های گذشته نظام حکمرانی را شاهد بودیم که جریان مخرب تولید با بهره‌گیری از بسترهای رسمی کشور و با زیرساخت‌های اطلاعاتی و سوار بر بسترهای رسمی، از این شرایط  منفعت می‌برد و نظام نفع‌بری از جریان مخرب تولید کفه سنگین‌تری داشت. به همین دلیل صاحبان نقدینگی در کشور ترجیح دادن وارد بخش غیر مولد شوند.

وزیر اقتصاد گفت: از این رو، تلاش دو سال اخیر این بود که هر چند در سال‌های گذشته احکام مبارزه با پولشویی که متاسفانه حمایت نشد، بر این بخش تمرکز کند. البته باید گفت که به صورت جزیره‌ای بین دستگاه‌های مختلف انجام شد اما در این دو سال گذشته ایجاد مرکز واحد ( مرکز اطلاعات مالی) مهمترین اقدام دولت در این زمینه بود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال‌های گذشته موضوعاتی کمک کار بخش نامولد در کشور بود از جمله اسناد غیر رسمی و حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مشکوک و کوتاهی‌هایی در بخش هویت اتباع غیر ایرانی انجام شد، گفت: در این مدت ثبت اطلاعات مکان محور و دارایی مردم را دنبال کردم اما مشکلات مزمن در سال‌های گذشته دست به دست داد تا محیطی برای پولشویی، رشوه، سفته بازی و … در اقتصاد کشور ایجاد شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا