اقتصاد

رشد ۴۸ درصدی تولید ناوگان باری در دولت سیزدهم

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در گفت و گو با مهر؛

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: با ۴۸ درصد رشد در حوزه تولید ناوگان باری در دولت سیزدهم توانستیم اقدامات مهمی انجام دهیم و فروش بلیت‌های ترکیبی قطار کربلا از یک‌شنبه ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر نوسازی ناوگان‌های ریلی در دولت سیزدهم، گفت: اساساً نفوذ فناوری و استفاده از تکنولوژی همواره مورد توجه تمامی مجموعه‌های ریلی از جمله راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین در حوزه ناوگان ریلی شاهد یک دهه فرسودگی و توقف از دولت‌های پیشین بودیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: دولت سیزدهم با تلاش‌های ثمر بخش خود در صدد نوسازی و بهسازی ناوگان باری و مسافری است تا شاهد پیشرفت حوزه ریلی نیز باشیم و اقدامات مهمی در خصوص تولید واگن باری در سال (۱۴۰۱) با ۴۸ درصد رشد نسبت به مشابه سال گذشته (۱۴۰۰) بالغ بر هزار و ۵۹۸ دستگاه واگن باری نو تولید و وارد شبکه ریلی راه آهن برای سرویس دهی شد.

وی در خصوص آغاز فروش بلیت‌های قطاری اربعین گفت: فروش بلیت‌های قطار کربلا از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه (۲۹ مرداد) آغاز می‌شود و فروش بلیت‌ها به صورت اینترنتی برای عموم مردم انجام می‌شود.

صالحی افزود: حرکت این قطار از تهران پس از ایام اربعین روزهای سه‌شنبه و شنبه خواهد بود و برگشت از عراق نیز روزهای سه‌شنبه و شنبه است و ظرفیت قطارهای تهران _کربلا را ۳۵۰ نفر است و امکان افزایش ناوگان برای اربعین وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین در نظر گرفته شده که در دو هفته منتهی به اربعین افزایش دو برابری قطارها در مسیر تهران _خرمشهر داریم و در هفته منتهی به اربعین با افزایش ۳ برابری قطارها به زوار خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا