اقتصاد

رقابت ۲.۵ میلیون دلاری روی «گاز مایع»

ارزش معاملات امروز ۳۱ هزار تن «گاز مایع» متعلق به شرکت ملی گاز در بورس انرژی بر ۱۴.۷ میلیون دلار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارزش معاملات امروز ۳۱ هزار تن «گاز مایع» متعلق به شرکت ملی گاز در بورس انرژی بر ۱۴.۷ میلیون دلار افزون شد که بیش از ۲.۵ میلیون دلار از این رقم مازاد ارزش حاصل از رقابت میان خریداران بر سر این فرآورده بود.

در روز جاری رینگ بین‌الملل پررونق بود و عرضه‌های هر چهار فرآورده هیدروکربوری در این رینگ به رقابت انجامید که مازاد ارزش حاصل از این رقابت در مجموع بر دو میلیون و ۷۱۱ هزار دلار بالغ شد.

امروز برای ۳۰ هزار تن «گاز مایع» مجتمع گاز پارس جنوبی به اندازه ۱۰۵ هزار تن تقاضا در لحظه معاملات شکل گرفت و در نهایت تمامی این حجم به قیمت ۱۴.۳ میلیون دلار فروخته شد.

عرضه یک‌هزار تن «گاز مایع» پالایش گاز سرخون و قشم نیز امروز با چهار هزار تن تقاضا روبرو شد که در نهایت به قیمت نزدیک به ۴۵۲ هزار دلار دادوستد شد.

عرضه سه‌هزار تن «گاز مایع» پالایش گاز فجر جم نیز در روز جاری با ۱۶.۵ هزار تن تقاضا همراه بود و در پایان به ارزش یک‌میلیون و ۳۷۱ هزار دلار فروش رفت.

در روز جاری همچنین عرضه سه هزار تن از فرآورده «نفتای سنگین» پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل شاهد شش هزار تن تقاضا بود و ارزش معاملات آن به یک میلیون و ۵۵۹ هزار دلار رسید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا