اقتصاد

رونق سفرهای هوایی در چین پس از رفع محدودیت‌های کرونایی


آمارها نشان می دهد که سفرهای هوایی در چین پس از رفع محدودیت‌های کرونایی به حدود 65 درصد سطوح پیش از کرونا افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، بلومبرگ بر اساس آمارهای هوانوردی نوشت، فعالیت پروازهای داخلی چین با کاهش محدودیت‌های کرونایی به میزان زیادی بیشتر شده و در ابتدای این هفته به حدود 65 درصد سطوح پیش از کرونا افزایش یافته است؛ این رقم معادل چندین هزار پرواز در روز است.

گوا لچون، تحلیلگر «قوئانر»، آژانس مسافرتی آنلاین چین گفت: «فروش بلیت برای سال جدید قمری نیز افزایش یافته است. انتظار می رود، رزرو بلیت برای تعطیلات به بالاترین میزان در 3 سال گذشته و به 80 درصد سطح پیش از کرونا برسد.»

این گزارش تاکید می‌کند که جستجوهای سفر هوایی در 7 دسامبر، روزی که دولت لغو اکثر محدودیت‌های کووید، از جمله آزمایش‌های انبوه و قرنطینه‌های فوری را اعلام کرد، 900 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، جستجو برای سفر هوایی در 7 دسامبر، یعنی روزی که دولت اکثر محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد، 900 درصد افزایش یافت.

همه گیری کرونا، تأثیر مخربی بر صنعت هوانوردی در جهان از جمله در چین که بزرگ ترین بازار داخلی مسافرت هوایی را در اختیار دارد، داشته است.

آمارها نشان داد، «چینا ثورترن ایرلاین»، «چاینا ایسترن ایرلاینز» و «چاینا ایر» بزرگ ترین شرکت‌های هواپیمای چین، از ابتدای سال 2020، 152 میلیارد یوآن (21.8 میلیارد دلار) خسارت دیده اند.

پاراش جین، رئیس بخش تحقیقات حمل و نقل آسیا و اقیانوسیه در هلدینگ HSBC به بلومبرگ گفت، آنها احتمالاً در سال 2023 اندکی کمی خواهند کرد و در سال 2024 به درآمدی بی سابقه دست خواهند یافت.

وی افزود: « اگر به سراسر جهان نگاه کنید، قیمت بلیط هواپیما نسبت به سال 2019 بسیار بالاتر است؛ اما وقتی که به بلیت های هوایی داخی چین نگاه می کنیم، حت در سه ماهه سوم 2022، 15 درصد کمتر از سال 2019 است.»

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا