اقتصاد

رژیم صهیونیستی استخراج گاز از میدان کاریش را آغاز کرد


رژیم صهیونیستی دو روز مانده به امضای توافق دریایی با لبنان، مجوز استخراج گاز توسط شرکت انرژین در میدان کاریش را صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از عرب 48، وزارت انرژی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه اسرائیل دیروز سه‌شنبه به شرکت «انرژین» اجازه آغاز استخراج نفت از میدان گازی «کاریش» را صادر کرده است.

شرکت «انرژین»  پیش از این گفته بود که واحد شناور تولید، ذخیره و تخلیه این شرکت قرار است در سه ماهه سوم سال جاری در کاریش آغاز به کار کند، اما به تاریخ خاصی اشاره نکرده بود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزارتخانه انرژی این رژیم موافقت خود را به شرکت اپراتور کاریش برای شروع تولید داده است و اسرائیل می‌خواهد این شرکت هر چه زودتر تولید خود را آغاز کند.

سکوی گازی کاریش در حدود 80 کیلومتری غرب سواحل رژیم صهیونیستی قرار دارد و به سکوهای «تامار» و «لویاتان» که هم اکنون در حال پمپاژ گاز هستند، می پیوندد.

در ۹ اکتبر، گروه انرژی اروپایی ثبت شده در لندن (انرژین)، پمپاژ گاز به تاسیسات تولید شناور خود را به عنوان بخشی از آزمایش جریان برگشتی آغاز کرد.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از این اقدام استقبال کرد و تاکید کرد که  تولید گاز از سکوی کاریش به محض تکمیل شرایط فنی برای تولید، طبق برنامه ریزی آغاز خواهد شد، بدون اینکه تاریخ مشخصی را مشخص کند.

لبنان و رژیم صهیونیستی هر دو، نسخه نهایی پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی را – که آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا ان را ارائه کرده است – پذیرفته‌اند و قرار است فردا در منطقه راس الناقوره بین تل آویو و بیروت به امضا برسد.

طبق نسخه پیشنهادی آمریکا میدان گازی «قانا» در اختیار لبنان قرار می گیرد مشروط بر اینکه شرکت فرانسوی توتال – که امتیاز حفاری در این میدان گازی را به دست اورده است – بخشی از درآمدهای خود را طبق توافق به اسرائیل بدهد. در عوض میدان کاریش هم به طور کامل به  رژیم صهیونیستی واگذار خواهد شد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا