اقتصاد

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان سمنان

در قالب نهضت ملی مسکن انجام می‌شود؛

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: ۲۰ هزار و ۱۶۴ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در مجموع شهرستان های استان به‌علاوه شهر جدید ایوانکی در دست ساخت است.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن با توجه به فرا رسیدن ایام پایان سال، ابراز کرد: تا امروز ۲۰ هزار و ۱۶۴ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در مجموع شهرستان‌های استان بعلاوه شهر جدید ایوانکی در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه پروانه ساختمان برای تمام این واحدها با همکاری شهرداری‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان و شرق استان صادر شده است، تاکید کرد: این ساختمان‌ها از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: دو پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن استان شامل شهرک روزیه سمنان و همچنین منازل ارتش که بیش از ۵۰۰ واحد است، به خوبی پیش رفته و در مراحل تحویل به متقاضیان و تکمیل خانه‌ها هستیم.

حمیدی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در تمام استان سمنان اراضی را تحویل متقاضیان داده‌ایم بیشترین مسئله امروز نحوه همکاری بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به مردم است که در آخرین نشست شورای مسکن استان سمنان نیز این موضوع مطرح شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بانک‌های استان سمنان در پرداخت تسهیلات خود از برنامه و تعهد عقب هستند، افزود: هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته تا مردم در اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن فعال‌تر شوند.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از علل کند بودن روند ساخت خانه‌ها در قالب نهضت ملی مسکن در استان روند کند اعطای تسهیلات بانکی است، گفت: آزاد سازی آورده متقاضیان توسط بانک‌ها نیز دیگر مشکلی است که متقاضیان نهضت ملی مسکن آن را بیان می‌کنند. در این ارتباط مقرر شد تا تسریع سازی و تسهیل گری صورت گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا