اقتصاد

سال 1401 سال افتتاح بسیاری از پروژه‌های بنیاد مستضعفان‌


رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه رفع محرومیت و مقابله با فقر از مهم‌ترین رویکردهای بنیاد است و به دنبال توسعه این رویکرد هستیم، گفت: سال آینده اوج افتتاح‌های بنیاد خواهد بود و بیشترین بهره‌برداری از پروژه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال 1401 خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، سید پرویز فتاح امروز در حاشیه برگزاری آیین افتتاح همزمان 8927 محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان‌ به ارزش 788 میلیارد تومان‌ اظهار داشت:‌ از این میزان 129 طرح به ارزش 24 میلیارد تومان مربوط به استان خراسان جنوبی بوده است.

وی گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی نگاه محرومیت‌زدایی قوی‌تر شده و دولت به رفع محرومیت عنایت بیشتری دارد.

فتاح تأکید کرد: حضور ما در مناطق محروم استان به این معنا نیست که در دیگر مناطق کاری نکنیم، ما در شیروان هم حضور داریم و کارخانه قند شیروان و واحدی از شرکت بهنوش در استان خراسان جنوب حضور دارند و باید فعالیت‌هایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود بخشیده و توسعه دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: در حوزه سیل، مقابله با کرونا، علاوه بر مناطق هدف در دیگر مناطق هم فعالیت‌هایی داشته‌ایم،در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بنیاد 772 طرح به ارزش 51 میلیارد تومان هم مربوط به استان خوزستان بود.

‌فتاح درباره اقدامات بنیاد مستضعفان در استان خوزستان با تبریک اعیاد به مردم خوزستان تاکید کرد: خوزستان هم در نگاه ملی و هم در نگاه رهبری بسیار مهم است و مردم خوزستان عزیز است. نظام برای مردم خوزستان جان داده و فرزندان زیادی از اقصا نقاط کشور در این استان شهید شده‌اند. مناطق هدف ما در استان خوزستان شادگان و خرمشهر است و به خاطر زلزله در اندیکا خیمه زده‌ایم. تامین سیمان رایگان و لوازم منزل و همچنین کمک به تامین مسکن افراد آسیب‌دیده از جمله اقدامات بنیاد بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: در زلزله اندیکا همه سیمان مورد نیاز به صورت رایگان از سوی بنیاد مستضعفان تامین شد و به 1500 خانوار هم اثاثیه و لوازم منزل اهدا کردیم.

وی تأکید کرد: قبول کردیم که با همکاری بنیاد مسکن جاده سر شط را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بسازیم و به زودی احداث می‌شود. ما یک بیمارستان 242 تختخوابی را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم ساخته و تحویل موقت داده‌ایم و در حال تجهیز آن هستیم. فقط برای این بیمارستان 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و بیمارستان مذکور 100 درصد توسط بنیاد ساخته شده است. کمک به آبرسانی غیزانیه هم از جمله اقدامات بنیاد بوده و 20 میلیارد تومان برای لوله‌گذاری این طرح از سوی بنیاد هزینه شده است.

فتاح اظهار کرد: در سیل ماهشهر و بندر امام (ره) نیز بنیاد 30 میلیارد تومان کمک کرد. ما به دنبال توسعه خدماتمان در استان خوزستان هستیم چون خوزستان مهم است. دولت تازه‌نفس است و من دوباره بارها به خوزستان سفر خواهم کرد و بنیاد به دنبال حمایت از طرح‌های محرومیت‌زدایی است.

بنابراین گزارش در این مراسم 208 طرح نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ارزش 39 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی در این باره گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استان نسبتا محروم است و ما باید بیشتر به این استان برسیم، عدالت اجتماعی حکم می‌کند که همان طور که شاهد هستیم نسبت اقدامات بنیاد در این استان بیشتر از دیگر استان‌ها باشد. در برخی استان‌ها ما فقط یک نقطه هدف داریم اما در این استان دو منطقه لنده و دیشموک برای محرومیت‌زدایی هدف‌گذاری شده‌اند. در لنده یک بیمارستان خوب در دست احداث داریم که به زودی تمام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: سال آینده اوج افتتاح‌های بنیاد خواهد بود و ما بیشترین بهره‌برداری از پروژه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال 1401 خواهیم داشت.

فتاح همچنین با اشاره به پروژه‌‌های استان کرمان گفت: جنوب استان کرمان نسبت به شمال این استان محرومیت بیشتری دارد، اولین منطقه هدف برای محرومیت‌زدایی قلعه گنج بود که از دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شد و حالا مقام معظم رهبری فرموده‌اند با الگوی توسعه قلعه گنج مناطق دیگر استان کرمان نیز باید با هدف محرومیت‌زدایی توسعه پیدا کنند که ما به سمت جازموریان رفته‌ایم. چهره فقر باید از بین برود. ما کارخانه آهک صنعتی در کرمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ بهره‌برداری کردیم و در بم و سیرجان هم اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:‌ در سیل ما بیشترین کمک‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به جنوب کرمان داشته‌ایم. این اقدامات وظیفه ما بود و ما وظیفه‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌ توسعه می‌دهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا