اقتصاد

سرمایه گذاران خوزستانی به مشارکت در تولید برق دعوت شوند

اهواز- استاندار خوزستان گفت: صنایع خوزستان نباید فقط مصرف‌کننده باشند و سرمایه‌گذاری که قصد کلید زدن پروژه‌های بزرگ را دارد باید با بسته‌های تشویقی او را به مشارکت در تولید برق دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان پیش از ظهر امروز جمعه در آئین افتتاح پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به ارزش دو هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال (در پست برق شهرک صنعتی شماره سه اهواز) با اشاره به اینکه خوزستان از ظرفیت بالا و بی‌نظیری در سطح کشور برخوردار است، اظهار کرد: طبیعتاً بر اساس همین ظرفیت‌ها و جایگاه بوده که این استان را ویژه تلقی می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در حوزه نفت و گاز، شیلات، دریا، بنادر، راه‌آهن، کشاورزی، صنایع فولاد و دیگر صنایع افزود: این ظرفیت‌ها ویژگی‌های خاصی به خوزستان بخشیده و نقش پررنگی را در اقتصاد ملی ایفا می‌کند؛ بنابراین با توجه به صنعتی بودن این استان طبیعتاً نیاز بالایی به انرژی به خصوص انرژی پاک انرژی برق دارد.

خلیلیان ادامه داد: ما باید بتوانیم برای حمایت و پشتیبانی از صنایع استان این انرژی پاک را برای آنها تأمین کنیم که این تأمین هم باید مستمر و پایدار باشد؛ پشتیبانی‌ها باید به نحوی باشد که برق پایدار برای صنایع تأمین و خاموشی‌های اعمالی برای آنها نیز کاهش پیدا کند، البته برای بخش خانگی نیز باید تأمین برق به شکل کاملاً مناسبی انجام شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: خوزستان باید از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در کنار صنایع به بهترین شکل بهره‌مند شود تا روند توسعه صنعتی استان شتاب بیشتری بگیرد؛ صنایع خوزستان به حوزه تولید و تأمین برق وارد شده‌اند.

وی یادآور شد: صنایع خوزستان نباید فقط مصرف‌کننده باشند و اگر سرمایه‌گذاری در خوزستان قصد کلید زدن پروژه‌های بزرگ را دارد باید با بسته‌های تشویقی او را به مشارکت در تولید برق دعوت کنیم؛ اکنون یک پروژه نیروگاهی با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق در حال اجرا است.

خلیلیان گفت: با روی کار آمدن دولت جدید شاهد سرعت گرفتن اجرا و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها یکی پس از دیگری هستیم؛ بخشی از طرح‌های دیگری که شروع آن در همین دولت بوده بهره‌برداری و بخشی نیز در آینده نزدیک در بخش‌های مورد نیاز از جمله برق، آب آشامیدنی، شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، شبکه فاضلاب، کشاورزی و تولید افتتاح می‌شوند که با سرعت گرفتن آن شاهد پیشرفت استان خواهیم بود.

استاندار خوزستان خبر داد: از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار کشوری بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در اختیار خوزستان قرار گرفته تا طرح‌های مرتبط با سفر ریاست جمهوری برای مردم این استان اجرا شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا