اقتصاد

سطح منابع آب ایتالیا در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود رسید

داده‌های رسمی دولت ایتالیا که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که منابع آبی موجود در این کشور در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، داده‌های رسمی دولت ایتالیا که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که منابع آبی موجود در این کشور در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گفته مؤسسه ملی آمار ایتالیا موسوم به ایستات ISTAT، عوامل مختلفی از جمله افزایش دما و کاهش بارندگی باعث شده تا ذخایر آبی این کشور در مقایسه با میانگین 30 سال گذشته به نصف برسد.

بر اساس گزارش این مؤسسه، خشکسالی سال گذشته میلادی در ایتالیا تولید روغن زیتون این کشور را نیز با مشکل مواجه کرد که به پایین ترین سطح خود از سال 1990 رسید.

ایستات در گزارش سالانه خود اعلام کرد کل ذخایر آب “تقریبا 50 درصد کمتر” از میانگین سالانه 133 میلیارد متر مکعب از سال 1991 تا 2020 بوده است.

خشکسالی به طور فزاینده‌ای در ایتالیا رخ داده است و این در حالی است که تغییرات آب و هوایی ناشی از اقدامات انسان‌ها و افزایش تقاضا برای آب، حجم ذخایر را در سطح جهان کاهش داده است.

ایستات همچنین اعلام کرد که خشکسالی های شدید حدود 20 درصد از این کشور را در سال 2022 تحت تأثیر قرار داده است که روند رو به افزایشی را طی 70 سال گذشته ادامه داده است.

فرانچسکو لولوبریجیدا، وزیر کشاورزی ایتالیا، در ماه می به رویترز گفت که این کشور باید خود را با واقعیت تطبیق دهد، زیرا خشکسالی یک وضعیت اضطراری (که به یکباره به وجود آمده باشد) نیست.

وی گفت که ایتالیا باید حوضچه‌های بیشتری بسازد تا آب باران را جذب کند، شبکه‌های آبی را که دارای نشتی هستند فورا اصلاح کند، سدها را تعمیر کند و محصولات کشاورزی سنتی که تولید آن‌ها آب زیادی را مصرف می‌کند، از مناطق خشک فزاینده حذف کند.

بنا بر این گزارش، زیرساخت‌های قدیمی و نشت لوله‌ها این وضعیت فاجعه‌بار را تشدید می‌کنند، به طوری که آب زیادی قبل از رسیدن به شیرهای آب ناپدید می‌شوند.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا