اقتصاد

صنایع موظفند یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از تجدیدپذیرها تامین کنند



دبیرستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: صنایع با مصرف برق بیش از یک مگاوات، موظفند معادل یک درصداز برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به ۵درصد برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اکبر زمانیان در همایش توسعه انرژی های تجدیدپذیر به بند«ط» تبصره ۱۵ تسهیلات خطر پذیر اشاره و اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از این محل برای شرکت های دانش بنیان بخش انرژی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای فعالان انرژی های تجدیدپذیردرنظر گرفته شده است.

دبیرستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان قانون جهش تولید دانش بنیان را یک قانون مهم برای توسعه کشور دانست و ادامه داد: ماده ۱۶ این قانون صراحتا به توسعه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص دارد. این ماده قانونی تشویق بسیار خوبی است برای آنکه صنایع به توسعه انرژی های تجدیدپذیر بپردازند.

وی از تشکیل کارگروه آیین نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان خبرداد و گفت: این کارگروه برای اجرای دقیق این ماده قانونی شکل گرفته و فعالیت می کند.

دبیرستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان افزود: طبق ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایع با مصرف برق بیش از یک مگاوات، موظفند معادل یک درصداز برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به ۵درصد برسد. این ماده تکلیف صنایع را برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر  روشن کرده است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا