اقتصاد

ضرورت هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش‌های مورد نیاز کشاورزی/ حضور ۹ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی

ضرورت هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش‌های مورد نیاز کشاورزی/ حضور ۹ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی


قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی و دبیر رویداد برترین‌های دانش‌بنیان کشاورزی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سمت بخش‌های مورد نیاز کشاورزی کشور هدایت شوند.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ارژنگ جوادی گفت: آنالیزهای انجام شده نشان می‌دهد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مورد نیاز بخش کشاورزی زیاد نیست و رسالت ما این است این شرکت‌ها را به سمت حوزه‌های مورد نیاز که وابستگی داریم، سوق دهیم.

جوادی افزود: از ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور نزدیک به ۹ درصد در بخش کشاورزی فعالند که رقم خوبی نیست.

وی با بیان این که ۵۲۴ شرکت دانش‌بنیان با احتساب تجهیزات در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله زراعت، دام و طیور، منابع طبیعی و شیلات فعالند، اظهار داشت: این شرکت‌ها در مجموع در بخش کشاورزی ۸۵۴ محصول تولید می‌کنند.

جوادی ادامه داد: عدم معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای ورود علم، فناوری و سرمایه‌گذاری موجب حضور کم شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران با هدف نشان دادن ظرفیت‌های این بخش و گردش اقتصادی در حوزه دانش‌بنیان کشاورزی برگزار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در همین حال اذعان داشت: آنالیزها نشان می‌دهد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی در حوزه‌هایی مانند آب، هسته‌های اولیه شیلات، هسته‌های اولیه طیور و دام کمتر حضور دارند.

به گفته وی، ستاد غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری که تازه تاسیس می‌باشد، به دنبال جهت‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان به سمتی است که کشور در آن دچار محدودیت و مشکل است.

جوادی با اشاره به حضور ۴۷ شرکت برتر دانش‌بنیان بخش کشاورزی در این نمایشگاه ابراز داشت: ۹ شرکت دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه به حوزه هوشمندسازی در بخش کشاورزی تعلق دارد.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی در این نمایشگاه نشست تخصصی با حضور مسوولان بخش کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و امیدواریم منجر به عقد قرارداد شود.

بنابراین گزارش، نمایشگاه برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی توسط ستاد غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد کشاورزی ریاست جمهوری برگزار شده است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا