اقتصاد

عدم بازپرداخت صورت وضعیت‌ پیمانکاران از سوی عراق

عدم بازپرداخت صورت وضعیت‌ پیمانکاران از سوی عراق


دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: کشور عراق یکی از مشتریان بزرگ ایران است که از جهات مختلفی با ایران در حال مراوده است اما کماکان این مراودات متاثر از شرایط بین المللی است و به همین علت صدور ضمانت نامه ها با کندی طی می‌شود.

بهمن صالحی جاوید، دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:  در خصوص توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با عراق در ارتباط هستیم که در این راستا توافقات بانکی فی‌ما‌بین هم اتفاق افتاده است، ولیکن در رابطه با کشورهایی که صادرات خدمات فنی و مهندسی داریم  مشکلات دیگری وجود دارد که مانع توسعه فعالیت‌های ما می شود و شرکت‌ها را با مشکل مواجه کرده است به عنوان مثال در عراق، با عدم بازپرداخت صورت وضعیت‌ پیمانکاران مواجه هستیم.

صالحی جاوید گفت: با توجه به بنیه و بضاعت محدود فعالیت شرکت‌ها در حوزه‌ی اقتصادی، گاهی اوقات این مسئله منجر به انحلال وضعیت شرکت و از دست رفتن توانایی مالی آنها می‌شود. در این صورت اگر شرکت‌ها بخواهند به فعالیت خود به طور موقت تا پرداخت صورت حساب پایان دهند و مجددا بعد از تسویه فعالیت را آغاز کنند این مسئله خود به تنهایی منجر به بروز مشکلات و محدودیت‌هایی برای شرکت‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بنا به هر دلیل و بهانه‌ای صورت حساب پرداخت نشده باقی بماند و شرکت فعالیت خود را متوقف کند، آن شرکت خاطی از فعالیت پیمانکاری دست می کشد که متاسفانه علیه این شرکت اقدامات قضایی صورت می‌گیرد که به مرور به فروپاشی و ورشکستگی آن می انجامد.

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی افزود: رویه‌ای که طی سالهای اخیر توسط کارفرماهای عراقی با مبادلات مالی فی‌ما‌بین در پیش گرفته شده باعث شده تا این موضوع تبدیل به یک موضوع قدیمی شود و همچنان هم ادامه داشته باشد.

صالحی جاوید با اشاره به برنامه‌های پیش رو اعلام کرد: شرکت‌ها با پیگیری و برنامه‌ریزی در تلاشند تا به بازارهای مناسب و کم‌ریسک دستیابند و به توسعه و گسترش خود بپردازند اما متاسفانه با مشکلاتی که قبل تر ذکر شد این کار با مشکل و کندی مواجه می شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا