اقتصاد

فارس من| خودروهای مشهور و باکیفیت وارد کنید


جمعی از مخاطبان فارس، مطالباتی را در حوزه واردات خودرو مطرح کرده‌اند. آنها اینبار دست روی نوع خودروهای وارداتی گذاشته و از مسؤولان خواسته‌اند که واردات، به خودروهای چینی، محدود نباشد.

خبرگزاری فارس؛ فارس من: جمعی از مخاطبان فارس در پویشی خواهان واردات خودروهای باکیفیت و امنیت بالا شده‌اند. آنها مخالف واردات و مونتاژ خودروهای چینی و حتی هندی هستند زیرا بر این باورند که خودروهای چینی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. سردبیر پویش گفت: «هدف من از راه‌اندازی این پویش واردات خودورهای دارای کیفیت و امنیت کافی، بادوام و با آلایندگی کم است. من خودم ماشین چینی ندارم، ولی از دوستان و آشنایان، هستند کسانی که ماشین چینی دارند و بسیار ناراضی هستند. به نظرم مردم ایران شایستگی ماشین‌های مدل‌بالاتری را دارند. الان برخی کشورهای همسایه هستند که وضع داخلی به مراتب بدتری نسبت به ما دارند اما ماشین‌های بهتری سوار می‌شوند!»

یکی از حامیان این پویش در کامنتی گفت: «واردات خودروهای باکیفیت، باعث ایجاد رقابت در بازار خودرو می‌شود و رقابت باعث می‌شود شرکت‌های داخلی کیفیت خودروهایشان را بالا ببرند».

اردیبهشت ۱۴۰۱ فاطمی امین وزیر صمت وقت اعلام کرده بود که واردات خودرو در دولت به تصویب رسیده است؛ البته فقط خودروهایی با محدودیت قیمت ۱۰ هزار یورویی. مصوبه دولت در اینباره، نهایتا در آبان ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

یکی از شهروندان از تجربه شخصی خود درباره استفاده از خودروی چینی گفت: «ماشین من مدل ۹۸ است و کم‌کار. اما اخیرا رادیاتورش ایراد پیدا کرد. مکانیکی به من گفت رادیاتور این ماشین‌ها تعمیر نمی‌شود و باید کلا عوض بشود!» وی ادامه داد: «من پیش از این یک ماشین ژاپنی داشتم، مدل ۸۴.  وقتی خریدم ۷ سال کار کرده بود و حدود ۹ سال هم من سوارش شدم، ولی یک بار هم لازم نشد قطعه‌ای مثل رادیاتورش را عوض کنم!»

سردبیر پویش مدعی شد: «بعضی از این ماشین‌های وارداتی را در خود کشور چین هم سوار نمی‌شوند، این خودروها تست کیفیت و تست تصادف ندارند و معلوم نیست استاندارد باشند.» وی با اشاره به قیمت این خودروها گفت: «من تحقیق کردم و فهمیدم که قیمت عرضه این ماشین‌ها در ایران حدود ۳ تا ۴ برابر قیمت واقعیشان است! واقعا دلیل این همه اختلاف قیمت چیست؟» او معتقد است انحصارگران پشت مونتاژ و واردات این خودروهای بی‌کیفیت هستند.

اگر شما هم نسبت به وضعیت خودروهای وارداتی معترضید می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید.

 

انتهای پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا