اقتصاد

فارس من| گلایه مشتریان «فردا موتورز» از تأخیر در تحویل خودرو


مشتریان شرکت مونتاژکار فردا موتورز، با ثبت پویشی، از تأخیر در تحویل خودروهای تولیدی این شرکت به مشتریان گلایه‌ دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «درخواست تسریع در تحویل خودروهای ثبت نامی شرکت فردا موتورز» از تأخیر در تحویل خودرو توسط این شرکت ابراز نارضایتی کردند. 

آنها عنوان کرده‌اند با وجود تأخیر در تحویل خودرو این شرکت هیچ پاسخ قانع کننده‌ای به حواله داران و ثبت نام کنندگان ارائه نمی‌دهد.

ثبت‌کنندگان این پویش نوشته‌اند که این شرکت در قراردادهای خود سود تأخیر را بر خلاف دستورالعمل وزارت صمت مبنی بر سود 30 درصد، سالانه 18 درصد اعلام کرده است. 

به گزارش فارس تاخیر در تحویل خودرو توسط برخی خودروسازان خصوصی در حالی است که  تولید خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی در تیرماه سال گذشته 10 هزار و 67 دستگاه و در تیرماه امسال 21 هزار و 277 دستگاه بوده است که بر این اساس رشد تولید خودروی سواری توسط بخش خصوصی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 درصد بوده است. 

براساس اعلام وزارت صمت تولید خودرو توسط بخش خصوصی کشور در 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد رشد داشته است.

براساس آمار وزارت صمت، در 4 ماهه ابتدای امسال 70 هزار و 485 دستگاه خودرو و در چهار ماهه نخست سال گذشته 35 هزار و 885 دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی تولید شده است که مقایسه این آمار حاکی از  رشد 96 درصدی تولید خودرو سواری توسط بخش خصوصی در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

تولید وانت در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط بخش خصوصی 109 درصد رشد داشته است. 

تولید مینی‌بوس و میدل باس نیز در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط بخش خصوصی 25 درصد رشد داشته است اما تولید ون و اتوبوس کاهش داشته است. 

در مجموع تولید انواع خودرو توسط بخش خصوصی در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 89 درصد رشد داشته است به‌طوری که در 4 ماهه نخست سال گذشته 47 هزار و 868 دستگاه انواع خودرو تولید شده بود که این تعداد در 4 ماهه نخست امسال به 90 هزار و 259 دستگاه خودرو رسیده است. 

‌مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو هم در این‌باره گفته است: خودروسازان خصوصی اعلام کرده‌اند که حدود ۱۰ درصد از افرادی که در طرح یکپارچه ‌ثبت‌نام کرده بودند نسبت به پرداخت پول اقدام کرده‌اند. 

 وی افزود: با توجه به افزایش تولید این خودروسازان در ماه‌های گذشته، همچنین کاهش یافتن قیمت‌ها، از حجم تقاضای محصولات این خودروسازان کاسته شده است.

تقدسی گفت: بنابراین این مسائل موجب شده است خودروسازان بخش خصوصی به سمت فروش اقساطی محصولاتشان حرکت کنند و تنوع برنامه‌های فروش جهت حفظ مشتریان خود را در دستور کار داشته باشند.

وی، به یکی از خودروسازان خصوصی اشاره کرد که از ۲۷ هزار نفری که متقاضی محصولات آن بودند، تنها ۱۰۰ نفر اقدام به تکمیل وجه کردند. همچنین خودروساز دیگری با وجود جمعیت ۳۰۰ هزار نفری متقاضیان، کمی بیش از ۵۰ هزار نفر ‌برای محصولات، واریز وجه انجام داده‌اند.

‌عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت اعلام کرد که  امسال برنامه تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را داریم.

پایان پیام/ 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا