اقتصاد

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۳/۲۶

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۲۵ درصد افزایش به ۲۳۳ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش از یک درصد در روز جمعه افزایش یافته و در آستانه اولین افزایش هفتگی طی یک ماه گذشته قرار دارد. نشانه‌های کاهش تورم در آمریکا امید به پایین آمدن زود هنگام نرخ بهره در سال جاری میلادی را افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 1.25 درصد افزایش به 233 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 1.34 درصدی به 2349 دلار و 10 سنت رسیده است.
در سایر بازارهای مالی شاخص‌های سهام اروپا به دنبال ناآرامی‌های سیاسی در فرانسه افت کرده‌اند. 

فضای محتاطانه در وال استریت حاکم شده و سرمایه‌گذاران به دنبال افزایش قابل توجه شاخص‌های اس پی 500 و نزدک، توقف کرده‌اند.
تاجران پس انتشار گزارش اقتصادی آمریکا مبنی بر کاهش تورم، احتمال می‌دهند نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا 52 واحد در ماه دسامبر کاهش یابد. 
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
اطلاعات اقتصادی آمریکا که در این هفته منتشر شد نشان داد قیمت‌های مصرف کننده در این کشور در ماه مه برای اولین بار طی دو سال گذشته ثابت بوده و قیمت‌های تولیدکننده کاهش غیرمنتظره‌ای داشته‌اند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.40 درصد افزایش به 29 دلار و 47 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.89 درصدی 961 دلار و 30 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/26

آگهی
دکمه بازگشت به بالا