اقتصاد

قیمت میلگرد آجدار و بررسی مزایای آن



میلگرد‌ها به عنوان پروفیلی با سطح مقطع بسته با ویژگی‌هایی مانند مقاومت کششی زیاد به صورت گسترده در ساخت و ساز و همینطور صنعت به دو صورت ساده و آجدار مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این مطلب تصمیم داریم در مورد نوع آجدار و مزایای آن توضیحاتی را ارائه دهیم. این نوع محصول بر روی سطح مقطع خود دارای برآمدگی‌هایی به اشکال مرکب، جناغی و مارپیچ است که باعث بهبود عملکرد آن می‌شود؛ لذا همواره به عنوان انتخابی ایده‌آل برای مصارف گوناگون به حساب می‌آید. 

مزایای میلگرد آجدار

از این نوع میلگرد بیشتر برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شود، چرا که آج‌های آن مقاومت کششی بتن را به شدت افزایش می‌دهد که در نهایت استحکام و مقاومت سازه را بالا می‌برد. لازم به ذکر است که این مقاطع از عناصر شیمیایی کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر، گوگرد و نیتروژن تشکیل شده‌اند و از مهم‌ترین ویژگی آنها می‌توان به مقاومت کششی 500 مگاپاسکال، زاویه خمش 90 درجه و حداقل تنش تسلیم 600 مگاپاسکال اشاره کرد.

Picture5

نکته قابل توجه اینکه متداول‌ترین روش تولید این محصولات نورد (تغییر شکل فلزات با قابلیت موم رسانی از طریق عبور از غلتک‌ها) است که معمولا به دو روش سرد (تغییر شکل فلز در دمای محیط) و گرم (تغییر شکل فلز در دمای بالاتر از دمای محیط) تولید و عرضه می‌شوند.

فرمول محاسبه وزن میلگرد آجدار

Picture7

میلگرد آجدار (Ribbed Rebar) در مقایسه با انواع دیگر دارای وزن کمتری است، به همین دلیل معمولا برای سازه‌های بلند مرتبه و برج‌ها کاربرد دارند. همچنین قیمت روز میلگرد آجدار به دلیل ترکیبات شیمیایی متفاوت، از سایر مقاطع تا حدودی بیشتر است.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار

  • نرخ مواد اولیه‌
  • نوسانات قیمت ارز
  • شاخص بورس
  • هزینه‌ حمل و نقل
  • تورم جهانی

انواع میلگرد آجدار

  1. میلگرد A1
  2. میلگرد A2 (میلگرد آجدار 340)
  3. میلگرد A3 (میلگرد آجدار 400)
  4. میلگرد A4 (میلگرد آجدار 500)
  5. آجدار جناقی
  6. آجدار کلاف

Picture6

در پایان

باید توجه داشت که میلگرد آجدار از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است، به نحوی که بدون آن ساخت برج و آسمان خراش غیرممکن به نظر می‌رسد. بر همین اساس اگر می‌خواهید مناسب ترین قیمت این محصول را مشاهده کنید، می توانید به سایت پیوان به عنوان مرجع معتبر استعلام قیمت روز آهن مراجعه نمایید.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا