اقتصاد

ماندگاری رگبار باران و باد در پایتخت تا 2 ساعت آینده


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: طبق هشدار روز گذشته سازمان هواشناسی، در حال حاضر رگبار باران همراه با رعدوبرق و باد شدید در تهران وجود دارد و این شرایط جوی تا حداکثر 2 ساعت آینده ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ درباره مدت ادامه‌داشتن وضعیت فعلی هوای پایتخت که رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید است،‌ اظهار داشت: طبق هشدار روز گذشته سازمان هواشناسی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان تهران داریم؛ این شرایط جوی به علت رشد ابرهای همرفتی رخ داده است و انتظار داریم تا 2 ساعت آینده روی تهران فعال باشد.

وی گفت: این سامانه که در حال حاضر اغلب تهران را در برگرفته است از جنوب‌غربی استان تهران وارد شده بود و به سمت البرز حرکت کرد و در حال حاضر به سمت شمال‌ شرق در حرکت است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها این سامانه جوی ‌حدود 1.5 تا حداکثر 2 ‌ساعت آینده در تهران فعال است و سپس خارج می‌شود.

ضیائیان گفت: با توجه به رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک، در استان‌های کردستان، مرکزی، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، ‌غرب‌ اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، گلستان و سمنان،‌ لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ، در این مناطق محتمل است.

وی افزود: ‌توصیه می‌شود عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، در دستور کار باشد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا