اقتصاد

ماهیگیری تل‌آویو از بحران اوکراین؛ رایزنی مقام ارشد اروپا درباره انرژی


«اورسولا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا که به فلسطین اشغالی رفته، در دیدار با مقام‌های این رژیم درباره تبادلات انرژی رایزنی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام ارشد اتحادیه اروپا که روز دوشنبه (دیروز) وارد فلسطین اشغالی شده، با اعضای ارشد کابینه رژیم صهیونیستی شامل وزرای خارجه و انرژی درباره روابط تل‌آویو-بروکسل و امنیت انرژی رایزنی کرد.

«اورسولا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا که روز گذشته به اراضی اشغالی سفر کرد، در بدو ورود با «یائیر لاپید» وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی دیدار دوجانبه ترتیب داد.

این مقام ارشد اروپایی پس از این دیدار در توییتر نوشت: «از یائیر لاپید بابت گفت‌و‌گوهای خوب، تشکر می‌کنم. ما برای تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه اتحادیه اروپا و اسرائیل و گفت‌و‌گوهای سیاسی با هم کار خواهیم کرد و در مورد رسیدگی به مسائل گسترده‌تر از جمله تأثیرات تجاوز روسیه به اوکراین بر امنیت غذایی و تامین انرژی (همکاری خواهیم کرد».

یائیر لاپید نفر دوم کابینه فعلی رژیم صهیونیستی هم در پیامی توییتری درباره این دیدار توضیحات مختصری ارائه داد.

وزیر خارجه صهیونیست‌ها نوشت: «من از اینکه عصر امروز از اورسولا فن درلین رئیس کمیسیون اروپا میزبانی کردم، لذت برم.. در سال گذشته، ما روابط خود را با اتحادیه اروپا بازسازی کردیم. این روابط یک دارایی راهبردی برای دولت اسرائیل است و ما به کار برای تقویت آنها ادامه خواهیم داد».

رئیس کمیسیون اروپا پیش از این دیدار درباره حضورش در فلسطین اشغالی در پیامی توییتری نوشته بود: «خیلی خوشحالم که در اسرائیل هستم.  بیایید برای تقویت بیشتر شراکت اتحادیه اروپا و اسرائیل با هم کار کنیم.  سفر من بر انرژی و امنیت غذایی، افزایش همکاری در زمینه تحقیقات، بهداشت و آب و هوا متمرکز خواهد بود.  ما همچنین در مورد وضعیت منطقه و تلاش‌ها برای ایجاد یک خاورمیانه امن بحث خواهیم کرد».


دیدار وزیر انرژی رژیم صهیونیستی و رئیس کمیسیون اروپا

 

اورسلا فن درلین که پیش از انتخاب به عنوان رئیس کمیسیون اروپا به عنوان وزیر دفاع آلمان مشغول به فعالیت بود، در فلسطین اشغالی با وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هم دیدار کرد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی، رئیس کمیسیون اروپا در دیدار با «کارین الحرار» گفت: «ما بسیار علاقه‌مند هستیم که گاز روسیه را کنار بگذاریم…ما می‌خواهیم گاز اسرائیل قبل از زمستان (به کشورهای اروپایی) برسد».

آمیخای استاین خبرنگارارشد دیپلماتیک شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی با انتشار این خبر افزود: « در حال حاضر مذاکراتی بین اتحادیه اروپا-مصر-اسرائیل برای صادرات گاز اسرائیل از طریق مصر (گاز طبیعی مایع) و از آنجا به اروپا در جریان است».

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با اورسلا فن درلین در صفحه توییتری خود نوشت: «دیشب با رئیس اتحادیه اروپا دیدار کردم که از من به خاطر کار سخت در زمینه فروش گاز طبیعی اسرائیل به قاره اروپا که با بحران حاد انرژی مواجه است، تشکر کرد… من به کار برای ایجاد یک اقتصاد انرژی قابل اعتماد و کارآمد که به عنوان نمونه‌ای برای جهان باشد، ادامه خواهم داد».

سفر این مقام ارشد بروکسل به تل‌آویو و رایزنی‌های او با مسئولان رژیم صهیونیستی درباره خرید گاز در شرایطی انجام شده که به دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا به رغم وابستگی شدید چندین کشور اروپایی به نفت و گاز روسیه اعمال تحریم و انواع فشارها علیه مسکو را در دستور کار قرار داده‌اند.

اورسلا فن در لین رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته به دنبال اقدام تلافی جویانه روسیه در توقف عرضه گاز به لهستان و بلغارستان گفته بود که اتحادیه اروپا به کار خود را برای اطمینان از عرضه گاز جایگزین ادامه خواهد داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا