اقتصاد

محدودیت‌های جدید ترخیص درصدی کالا از گمرک اعلام شد

سازمان توسعه تجارت ایران موضوع تغییر در نحوه ارسال ثبت سفارش به گمرک برای تخصیص‌های در صف را اغلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت برنامه‌ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت موضوع تغییر در نحوه ارسال ثبت سفارش به گمرک برای تخصیص‌های در صف را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به موافقت ریاست سازمان توسعه تجارت خواهشمند است نحوه کنترل تخصیص ارز در ارسال اطلاعات ثبت سفارش به گمرک در گام اول به شرح زیر تغییر یابد:

۱. در خصوص اولویت‌های ۱ یا ۲۱ ثبت سفارش بدون در نظر گرفتن تخصیص ارز به گمرک ارسال شود.

۲. در خصوص اولویت‌های ۲۲ و ۲۳ صرفاً در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست تخصیص ارز آن حداقل ۱۵ روز در صف تخصیص ارز بانک مرکزی مانده باشد.

۳. در خصوص اولویت‌های ۲۴ و ۲۵ صرفاً در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست تخصیص ارز آن حداقل ۳۰ روز در صف تخصیص ارز بانک مرکزی مانده باشد.

۴. در خصوص سایر اولویت‌ها صرفاً در صورتی که ثبت سفارش دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد، اطلاعات ثبت سفارش به گمرک ارسال شود.

لازم به ذکر است قواعد مربوط به نامه‌های شماره ۲۱۷۵۳۸۴ و ۲۵۵۱۲۶۸ همچنان به قوت خود باقی است. خواهشمند است مراتب اجرای این موضوع یک ماه پیش از عملیاتی شدن آن در سامانه جامع تجارت به اطلاع بازرگانان برسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا