اقتصاد

محدودیت بر برق صنایع در سال جاری تشدید می‌شود

محدودیت بر برق صنایع در سال جاری تشدید می‌شود


معاون وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به وزیر پیش‌بینی کرد که در سال ۱۴۰۳ اعمال محدودیت بر برق صنایع کشور تشدید شود و در ماه‌های تیر و مرداد فعالیت صنایع زنجیره فولاد و سیمان با اختلال بسیار زیادی همراه و عملا منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها در بازار شود.

به گزارش ایلنا، رضا محتشمی‌پور، معاون معدنی وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به وزیر با موضوع مشکلات برق صنایع در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: توان اسمی برق کشور به ۹۰هزار مگاوات ساعت رسیده و در حالی که هنوز به ماه‌های گرم سال نزدیک نشده‌ایم پیک مصرف برق به ۷۰هزار مگاوات رسیده است. 

وی افزود: مطابق با سال‌های گذشته این معاونت شروع به برنامه‌ریزی و همکاری با وزارت نیرو برای اعمال محدودیت برق صنایع کرده و مقرر شد برق موردنیاز صنایع فولاد از اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۲۴۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاوات ساعت باشد در حالی که صنایع فولادی به ۵۵۰۰ مگاوات ساعت برق در هر ماه نیاز دارند. 

به گفته محتشمی‌پور برق موردنیاز صنعت سیمان نیز برای مدت زمان یادشده ۵۰۰ تا ۶۵۰ مگاوات ساعت در نظر گرفته شده در حالی که این صنعت به ۱۰۰۰ مگاوات ساعت برق در ماه نیاز دارند. 

معاون وزیر صمت در ادامه این نامه تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز گرمای هوا به اوج نرسیده است، محدودیت‌ها بیش از انتظار است و پیش‌بینی این معاون این است که در سال ۱۴۰۳ اعمال محدودیت بر برق صنایع کشور بسیار تشدید خواهد شد، همچنین پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های تیر و مرداد فعالیت صنایع زنجیره فولاد و سیمان با اختلال بسیار زیادی همراه شود و عملا منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها در بازار شود. علاوه بر اینها با وجود ناترازی‌های فعلی به نظر می‌رسد شرکت مدیریت برق منطقه‌ای امکان تامین برق برای شیفت شب را نیز به طور کامل در ماه‌های تیر و مرداد نداشته و محدودیت‌های بسیار بیشتری بر صنایع اعمال شود. 

متن کامل نامه به شرح زیر است: 

 

 

محدودیت بر <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a8%d8%b1%d9%82-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9'>برق صنایع</a> در سال جاری تشدید می‌شود



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا