اقتصاد

محدودیت ناوگان در صنعت هواپیمایی در بازه زمانی اربعین

سخنگو سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر محدودیت تعداد ناوگان در صنعت هواپیمایی گفت: بهتر است زوار برای جلوگیری از ترافیک و پاسخ‌دهی مناسب بازه زمانی سفرهای اربعین خود را تقسیم بندی کنند.

جعفری یازرلو سخنگو سازمان هواپیمایی کشور در گفت و با خبرنگار مهر با تاکید بر محدودیت تعداد صندلی در صنعت هواپیمایی، گفت: در صنعت هواپیمای محدودیت‌های در حوزه تعداد ناوگان وجود دارد که با توجه بر ایام اربعین تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در این عملیات شرکت خواهند کرد که بر اساس تکلیف و ارادتی که به سفرهای عتبات عالیات دارند به پای کار می‌آیند.

سخنگو سازمان هواپیمایی در ادامه تصریح کرد: مسئله‌ای که موجب مشارکت ایرلاین‌های خصوصی و دولتی در این ایام می‌شود نگاه خاص شرکت‌ها به انجام وظیفه جا به جایی زوار حسینی است و با توجه به نرخ مصوب بلیت رفت و برگشت که ۸ میلیون تومان برآورد شده بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بلیت برای فرودگاه‌های نجف و عراق علی الخصوص فرودگاه نجف که خصوصی محسوب می‌شود تخصیص شده است.

وی با تاکید بر مردم برای خرید بلیت عتبات عالیات ازسایت‌های معتبر، گفت: زوار محترم برای تهیه بلیت از سایت‌های آنلاین یا آژانس‌های که توانستند ذیل بخشنامه رسمی که ۲۱ مردادماه سازمان هواپیمایی کشور در خصوص فروش بلیت‌های اربعین صادر کرده است خریداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

یازرلو در ادامه افزود: با توجه بر تعداد محدود ناوگان‌ها و صندلی از ۴ میلیون زوار قابل پیش‌بینی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند توانایی جا به جایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار مسافر را با ناوگان هوایی داریم که صرفاً ۵ الی ۶ درصد از این ظرفیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این مقام مسئول با توصیه به مردم، گفت: شرایط محدود ناوگان هواپیمایی کشور این شرایط را ایجاد می‌کند تا فروش بلیت‌ها را به صورت پلکانی انجام دهیم و برای پاسخ‌دهی بهتر به زوار بهتر است مردم سفرهای خود در بازه اربعین تقسیم بندی کنند تا دچار ترافیک نشوند و سازمان هواپیمایی نیز با توجه به اینکه اربعین در ۱۵ شهریورماه به اتمام می‌رسد بازه زمانی اتمام عملیات را نیز ۵ روز افزایش داد تا زوار بتوانند به راحتی به کشور بازگردنند.

وی در پایان گفت: سازمان هواپیمایی کشور تمام تلاش خود را برای ارائه بیشترین کیفیت و بهترین خدماتی که در شأن زوار باشد خواهد کرد که مسافرین در ایمنی و سلامت سفر زیارتی را به اتمام برسانند اما مردم نیز باید در بازه زمان اربعین مبحث محدودیت تعداد صندلی و ناگان هوایی درک کنند تا بلیت‌ها در عدول بین مسافرین تقسیم بندی شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا