اقتصاد

مرکز سودان منطقه فاجعه‌زده اعلام شد/ آمار جان باختگان سیل به 79 نفر رسید


دولت سودان منطقه ای در مرکز این کشور را به دلیل تلفات سنگین ناشی از سیل منطقه فاجعه‌زده خواند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، مقامات سودان منطقه مناگیل در یکی از استان‌های الجزیره واقع در بخش‌های مرکزی این کشور را به دلیل تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از سیل منطقه فاجعه‌زده اعلام کرده است.

«اسماعیل عوض الله» فرماندار ایالت الجزیره طی سخنانی اعلام کرد: در این سیل بیش از سه هزار خانه در منطقه مناگیل تخریب شده است. منطقه مناگیل منطقه فاجعه زده است ما از دولت مرکزی و نهادهای جامعه مدنی می‌خواهیم برای کاستن از خسارات و فراهم کردن چادر برای آسیب دیدگان سیل به طور جدی وارد عمل شود.

مناگیل، بزرگترین منطقه در ایالت الجزیره، شامل حدود ۵۴۵ روستا و منطقه مسکونی است. ارتش سودان نیز به نوبه خود از اعزام بالگردها، قایق های نجات و تعدادی از تیم های خود برای کمک به مسئولین در استان الجزیره خبر داده است.

«عبدالجلیل عبدالرحیم» سخنگوی شورای دفاع مدنی سودان تاکید کرد که سیل از ماه ژوئن تاکنون جان 79 نفر را در این کشور گرفته است.

فصل بارانی پاییز در سودان از ژوئن تا اکتبر هر سال به طول می انجامد و معمولاً در این دوره باران های شدید می بارد. معمولاً باران‌های سیل آسا و سیل مزارع و روستاهای حاشیه رود نیل آبی را پر آب می کند، به ویژه در ماه های جولای و آگوست، فصل بارانی که معمولاً منجر به آسیب به کشاورزی و فروریختن ساختمان‌ها می‌شود.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که بر اثر جاری شدن سیل در ۱۱ ایالت سودان حدود ۱۳۶ هزار نفر آسیب دیده‌اند.

مقامات سودان خواستار ارسال کمک‌های اضطراری سازمان‌های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده شده‌اند.

مؤسسه هواشناسی سودان هشدار داده که بارندگی‌‌های شدید، همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ت 30


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا