اقتصاد

مشکلی در ارائه ارز نداریم/ تقاضای ارز در مرکز مبادلات نصف عرضه‌ است


مدیر نظارت بر تالار معاملات مرکز مبادلات ارز گفت: میزان تقاضا و معاملات در مرکز مبادلات ارزی به طور میانگین به اندازه نصف عرضه ارز در این مرکز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود توکلی مدیر نظارت بر تالار معاملات مرکز مبادلات ارزی امروز در ارتباط زنده با بخش خبری ساعت 14 گفت: به طور میانگین روزانه 450 میلیون دلار ارز در مرکز مبادلات ارائه می‌شود که حجم تقاضا و مبادلات در این مرکز نصف این رقم و حدود 200 میلیون دلار در روز است.

وی افزود: امروز هم تا ساعت 13:30 دقیقه در مجموع در تالار حواله مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی 86 میلیون دلار ارائه شد و حجم معاملات و تقاضا فقط 27.6 میلیون دلار و کمتر از نصف آن بوده است. البته آمار دقیق در آخر روز و پس از پایان معاملات ارائه می‌شود.

توکلی همچنین در مورد ارائه ارز در تالار ارز خدماتی گفت: امروز 28 هزار یورو ارز دانشجویی به متقاضیان پرداخت کردیم و آمار خروج افراد از فرودگاه‌های کشور در روز گذشته 1283 نفر بوده است که 338 هزار دلار ارز دانشجویی و مسافری به آنها پرداخت شده است.

وی همچنین این را هم گفت: در دو روز گذشته 13 میلیون دلار ارز حواله پرداخت شد و در مجموع ارز حواله و خدماتی به 14.2 میلیون دلار رسید.

به گفته توکلی، امروز همچنین 6500 دلار ارز خدماتی از طریق مرکز مبادلات ارزی برای شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های خصوصی، ارز دانشجویی، درمان و مسافری اختصاص پیدا کرد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا