اقتصاد

مصرف برق از مرز ٧٠ هزار مگاوات عبور کرد

مصرف برق از مرز ٧٠ هزار مگاوات عبور کرد


مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با صعودی شدن تقاضای مصرف برق کشور که نسبت به سال گذشته سریع تر آغازشده است، میزان مصرف برق کشور روز گذشته از مرز ٧٠ هزار مگاوات گذشت.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، میزان مصرف برق در سال گذشته در همین روز (٢٣ خرداد ١٤٠٢)  ٦٦ هزار و ٦٤ مگاوات بود که از افزایش بیش از ٨ درصدی مصرف حکایت دارد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه با ورود موج گرما و ورود وسایل سرمایشی به مدار که موجب افزایش مصرف زیادی شده است، گفت: وزارت نیرو به منظور مصرف بهینه برق مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر پاداش صرفه‌جویی که سال گذشته به مشترکانی که در حد الگو مصرف می‌کردند پرداخت می‌شد، مشوق دیگری نیز به نام  پویش با انرژی تدارک دیده شده است که برای ترغیب هرچه بیشتر مشترکان به مصرف بهینه برق است تا به این وسیله مردم علاوه بر این که از جوایز ارزنده و نفیس این پویش از قبیل خودرو، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال بهره‌مند می شوند، نقش موثری در کمک به تامین برق پایدار در طول تابستان گرم امسال ایفا کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال به همه مشترکان توصیه کرد: با انجام راهکارهای ساده همچون نصب سایه بان بر روی کولرهای آبی و استفاده از دور کند کولرها در مناطق عادی و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ٢٤ درجه در مناطق گرمسیر، مصرف خود را مدیریت کرده و از دریافت قبوض سنگین با مبالغ بالا جلو‌گیری کنند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا