اقتصاد

مصرف گاز در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت

استاندار سمنان:

سمنان- استاندار سمنان گفت: علی رغم اینکه سرما در برخی نقاط استان به ۱۷ درجه زیر صفر رسید اما با همراهی مردم مصرف گاز ۵۰ درصد کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر کشور به میزبانی استانداری سمنان علی رغم اینکه دمای هوا در برخی مناطق استان به منفی هفده درجه رسید در استان سمنان با همراهی مردم، مشکلی در خصوص تأمین گاز و برق نداشتیم، تاکید کرد: در شرایط طبیعی، میزان مصرف گاز در استان سمنان ۱۱ میلیون متر مکعب است که در چند روز اخیر با همراهی و همکاری مردم عزیز استان به حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با تدابیر انجام شده در راستای مدیریت مصرف گاز، مجموعاً حدود ۵۰ درصد کاهش مصرف گاز را در استان سمنان شاهد بوده‌ایم همچنین با توجه به تاکید وزارت کشور جلساتی درحوزه مدیریت نانوایی‌ها برگزار شده و طی آن نفت سفید برای ۱۱۰ نانوایی دوگانه سوز تأمین شده است.

تعطیلی اصناف غیر ضروری

استاندار سمنان با بیان اینکه بازار و صنوف غیر ضروری و همچنین مجتمع‌های تجاری استان، امروز و فردا تعطیل هستند، تاکید کرد: نفت سفید مورد نیاز برای مصرف مساجد، حسینه ها و تکایای دارای شرایط تأمین شده تا در صورت نیاز مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه برق با مدیریت صنایع و همچنین دور کاری ادارات که از پنج شنبه هفته گذشته لحاظ شده قریب به ۸۰ درصد با کاهش مصرف مواجه هستیم، تاکید کرد: مدارس سطح استان تعطیل می‌باشند و تدریس به صورت غیر حضوری و در بستر آموزشی شاد انجام خواهد شد همچنین دهیاری‌ها و نیروهای هلال احمر خصوصاً در مناطق شرقی استان در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی جایگاه‌های گاز طبیعی (سی ان جی) مصرف بنزین افزایش یافته که با تمهیدات انجام شده مشکلی بابت تأمین سوخت بنزین در استان سمنان نداریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا