اقتصاد

معافیت کشاورزان از برنامه‌های مدیریت بار با استفاده ۱۵ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر

معافیت کشاورزان از برنامه‌های مدیریت بار با استفاده ۱۵ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر


مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال اگر کشاورزان بتوانند ١٥ درصد از برق چاه‌های کشاورزی خود را با استفاده از انرژی خورشیدی تولید کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند بود.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی در سومین نشست مشترک مجمع قدرت بخش ایرانIEEE و شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر و با توجه به ناترازی‌ها برای برون رفت از این شرایط دشوار باید اقداماتی همچون استفاده و به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیرها را مدنظر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی باید به سرعت در مدار تولید قرار گیرد، چرا که بیشترین میزان تولید این نیروگاه‌ها زمانی است که ما بیشترین ناترازی را داریم و به این طریق می توان  ناترازی موجود را کنترل کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که وزارت نیرو هم در خصوص تجدید پذیرها اقدامات موثری از جمله راه اندازی تابلوی سبز را انجام داده است، گفت: هرچند سهم این تابلو در حال حاضر اندک است، اما می‌تواند به سرعت به رفع ناترازی و نیز تامین سوخت نیروگاه‌های حرارتی کمک کند.

رجبی مشهدی در ادامه با اشاره به این که کل درآمد شرکت توانیر از فروش برق به بخش کشاورزی به حدود ٢ هزار میلیارد تومان بالغ می شود، از تعرفه برق کشاورزی به عنوان نازلترین تعرفه یاد کرد و خاطرنشان ساخت: تعرفه‌ای که صنعت برق بابت تامین برق کشاورزی دریافت می‌کند در حقیقت نزدیک به رایگان محسوب می شود که حتی شاید جوابگوی هزینه قطع و وصل برق آن هم نباشد، این در حالی است که حدود ١٤ درصد برق کشور در این بخش مصرف می شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال اگر کشاورزان بتوانند ١٥ درصد از برق چاه‌های کشاورزی خود را با استفاده از انرژی خورشیدی تولید کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند بود.

وی اضافه کرد: با توجه به زمینه‌های مناسبی که در اختیار کشاورزان قرار دارد، بهره‌گیری از انرژی خورشیدی بسیارموثر بوده و امیدواریم استفاده از این برق پاک در بخش کشاورزی هرچه سریعتر توسعه پیدا کرده تا بتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه آن به نحو مطلوب و اثربخش استفاده کنیم.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا