اقتصاد

میزان پرداخت یارانه دو برابر بودجه عمرانی کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بناب-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه میزان پرداخت یارانه دو برابر بودجه عمرانی کشور است گفت: جهاد اقتصادی دولت قابل تقدیر بوده و عدم حذف پرداخت نقدی یارانه تورم وحشتناک به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ظهر امروز در جریان دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مسئولین و نخبگان بناب طی سخنانی این شهرستان را از شهرهای شاخص از جهات علمی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: تلاش بر این است در کنار رونق صنعت شهرستان، حوزه‌های علمی و دانشگاهی بناب نیز تعالی یابد و در حالی که با کم لطفی‌هایی که در حق دانشگاه بناب در گذشته صورت گرفته، نیاز است دانشگاه‌ها و دانشجویان بناب مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی سپس با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب اظهار امیدواری کرد در جریان سفر رئیس جمهور محترم و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی با تخصیص اعتبارات لازم شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه باشیم.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این استادیوم ورزشی برای تکمیل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و جزو اولویت‌های مطالبات مردمی از دولت محترم است.

باقری بنابی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور نیز خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی دولت و جسارت در اجرای اصلاح یارانه‌ها قابل تقدیر است و در کنار آن لازم است حذف پرداخت نقدی یارانه‌ها هرچه سریع‌تر صورت گیرد؛ در غیر این صورت تزریق حجم بالای نقدینگی به گردش مالی کشور تورم وحشتناکی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، ماهانه در کشور ۲۷ هزار میلیارد تومان و سالیانه حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بصورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است و ادامه این روند برای سیستم اقتصادی کشور نگران کننده خواهد بود.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان بناب خواسته مردم از دولت مردمی

فرماندار بناب نیز در این جلسه گفت: استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب با گذشت بیش از ده سال از آغاز عملیات احداث آن با ۸۹ درصد پیشرفت نیاز به تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری دارد.

بر اساس این گزارش، رضا لعلی اظهار کرد: سال گذشته شهرستان بناب با ۲۵۲ هزار تن صادرات به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار نقش بزرگی در صادرات استان آذربایجان شرقی داشته که درصورت ارتقای دفتر گمرک بناب به اداره قطعاً شاهد افزایش میزان صادرات از این شهرستان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب اجرای طرح کنارگذر شرقی، احداث مخزن چهارم آب شرب، احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب و احداث خوابگاه دانشجویی را از نیازهای اساسی این شهرستان اعلام و تصریح کرد: از وزیر محترم علوم می‌خواهیم به عنوان فرستاده رئیس جمهور به شهرستان بناب این موارد را از اولویت مصوبات سفر دولت به استان قرار دهند.

لعلی همچنین افزود: فرسوده بودن شبکه آب شرب شهری و روستایی از مشکلات اساسی این شهرستان است که همت مسئولین استان و کشور را می‌طلبد.

بر پایه این گزارش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به شهرستان بناب با حضور در مزار شهدای گلگون کفن این شهرستان با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

محمدعلی زلفی گل همچنین به همراه مسئولین شهرستان ازمراحل تکمیل و اجرای پروژه استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری، پروژه کمربندی شرقی و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بازدید و با حضور در منزل شهید با خانواده معزز شهدا دیدار و گفتگو کرد.

وزیر علوم در ادامه حضور در شهرستان با حضور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب با امام جمعه و تولیت این حوزه علمیه دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه جاری قرار است آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان با سفر به آذربایجان شرقی مهمان مردم خونگرم و شهیدپرور این استان باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا