اقتصاد

هزینه 171 میلیارد دلاری جنگ اوکراین برای آلمان تا پایان سال


رئیس اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان گفت: جنگ اوکراین تا پایان سال، برای اقتصاد آلمان حدود 160 میلیارد یورو (171 میلیارد دلار) هزینه دربر خواهد داشت که معادل 4 درصد تولیدناخالص داخلی این کشور است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، رئیس اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان گفت: جنگ اوکراین تا پایان سال، برای اقتصاد آلمان حدود 160 میلیارد یورو (171 میلیارد دلار) هزینه دربر خواهد داشت که معادل 4 درصد تولیدناخالص داخلی این کشور است.

پیتر آدریان به « پست راینیشه» گفته است، این بدان معناست که سرانه تولید ناخالص داخلی سرانه در بزرگترین اقتصاد اروپا 2000 یورو کمتر از آنچه باید می‌بود، خواهد بود.

صنعت سهم بیشتری از اقتصاد آلمان را نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر تشکیل می دهد و این بخش به شدت انرژی بر است و این امر بدان معناست که شرکت های آلمانی به صورت ویژه از افزایش قیمت انرژی که سال گذشته در اروپا رکورد زد، آسیب دیده اند.

نتایج یک نظرسنجی در ماه گذشته نشان داد، صنعت آلمان قرار است در سال 2023 حدود 40 درصد بیشتر از سال 2021 برای انرژی هزینه بپردازد.

آدریان  افزود، چشم انداز رشد اقتصادی  (آلمان)‌ در سال های 2023 و 2024 از بسیاری از کشورها پایین تر است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هم چنین بود.

آلمان چندین دهه است که نسبتا به گاز ارزان روسیه وابسته است و اکنون در مقایسه با آمریکا که ذخایر گاز طبیعی خود را دارد و فرانسه که انرژی هسته‌ای فراوان دارد، با قیمت بالای انرژی مواجه است.

وی توضیح داد: قیمت گاز (در آلمان) 3 تا 5 برابر قیمت گاز در آمریکا و قیمت برق 4 برابر فرانسه است.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا