اقتصاد

هشدار‌ سیلابی‌شدن رودخانه‌ها‌ در 4 استان و توصیه به کوهنوردان و عشایر


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، سقوط سنگ از ارتفاعات و اختلال در تردد حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در نقاطی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، گیلان، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز همچنین همچنین در نقاطی از خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات البرز شرقی، بارش پراکنده داریم، گفت: روز آینده 8 شهریور همین شرایط جوی در بخش‌هایی از استان‌های سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات شرق هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق داریم.

وی افزود: پنجشنبه 9 شهریور در سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز جمعه 10 شهریور در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه علاوه بر این نواحی در ارتفاعات زاگرس مرکزی و هرمزگان، همچنین جنوب کرمان، افزایش ابر گاهی رگبار و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور، در برخی ساعات وزش باد شدید تا نسبتا شدید داریم. از چهارشنبه تا شنبه 11 شهریور، در شمال شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، همراه با وزش باد، بعدازظهر افزایش ابر، گاهی باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 24 درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 4 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا در شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب گیلان و شمال اردبیل، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، بروز صاعقه، خیزش گردوخاک، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، همچنین اختلال در تردد حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تأکید کرد: توصیه می‌شود پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، همچنین آمادگی دستگاه‌های امدادی برای پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها در دستورکار باشد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


آگهی
دکمه بازگشت به بالا