اقتصاد

همکاری ستاد فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی برای رشد تولید در 5 میلیون هکتار اراضی دیم


امروز در وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزیر جهاد کشاورزی، از اساسنامه صندوق حمایت از توسعه زراعت برای حمایت از دیم‌زارها در سطح 5.2 میلیون هکتار رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور از اساسنامه صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیم‌زارها رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، ستاد‌ اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولیدات کشاورزی در دیم‌زارها در کل استان‌های کشور و در سطح 5.2 میلیون هکتار همکاری می‌کنند. طرح تولید در دیم‌زارها مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر این اساس این دو نهاد همکاری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از دو سال پیش به صورت آزمایشی آغاز کردند، اما از امسال قرار است در کل کشور اجرایی شود، قرار است سرمایه این صندوق طی 5 سال به پنج هزار میلیارد تومان برسد.

ابتدا این طرح برای 4 میلیون هکتار در سطح 18 استان آماده شده بود که در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داد در همه استان‌ها و در سطح 5.2 میلیون هکتار اجرایی شود که مورد توافق ستاد فرمان اجرایی امام(ره) قرار گرفت.

افزایش تولیدات در دیم‌زارها، تکیه بر رهنمودهای شرکت دانش‌بنیان، تولید بذور اصلاح‌شده و کشاورزی مکانیزه با تکنولوژی‌های به‌روز خواهد شد.

در حال حاضر 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور از دیم‌زارها است و اگر در تولید گندم سطح تولید به 2 میلیون تن برسد، می‌توان 8 میلیون تن تولید گندم کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ از اراضی دیم به دست آورد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا