اقتصاد

هیچ‌یک از یارانه‌بگیران حذف نشده‌اند


معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 79 میلیون و 600 هزار نفر ایرانی یارانه‌بگیر هستند و ادعایی که در مورد حذف یارانه‌بگیران مطرح شده است، صحیح نیست‌.

علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در مورد انتشار خبری‌ مبنی بر حذف 5.2 میلیون نفر از یارانه‌‌بگیران، اظهار داشت: ‌چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد، ما آزمون وسع انجام نداده‌ایم و آخرین داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان مربوط به نیمه دوم سال 1401 است و هنوز آمار 1402 را اعمال نکرده‌ایم.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البته داده‌های جدید‌ دریافت کرده‌ایم اما هنوز داده‌های سال جاری اعمال نشده است و ادعایی که در مورد حذف یارانه‌بگیران مطرح شده، صحیح نیست‌.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دهک‌های درآمدی خانوارهای یارانه‌بگیر هیچ تغییری نکرده است، گفت: تغییر این دهک‌ها منوط به اعمال داده‌های جدید 1402 است که هنوز این داده‌ها اعمال نشده است و آخرین داده‌ها مربوط به نیمه دوم 1401 است.

عسگریان در مورد اینکه آیا آزمون وسع برگزار می‌شود؟ گفت: تغییرات محدود در مورد بُعد و ساختار خانوارها به صورت طبیعی صورت می‌گیرد و 4 واقعه تولد، فوت، ازدواج و طلاق مرتب در بُعد خانوارها تغییر ایجاد می‌کند که تنها تغییر مربوط به این وقایع است.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 79 میلیون و 600 هزار نفر یارانه‌بگیر داریم و هرگونه تغییری در تعداد یارانه‌بگیران بر اساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان است که اطلاعات آن هم فعلا مربوط به نیمه دوم سال 1401 است.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا