اقتصاد

واحد‌های بنیادساز در تهران به چه کسانی به فروش می‌رسد؟/ قیمت‌ها ثابت نیستند

رییس بنیاد مسکن به ایلنا پاسخ داد:

رییس بنیاد مسکن اظهار داشت: بنیاد مسکن در پروژه‌های مشارکتی با شهرداری سهم ۵٢ درصدی و شهرداری سهم ۴٨ درصد دارد. در واگذاری سهم شهرداری اصلی‌ترین برنامه شهرداری این است که این واحدها را با معارضین سایر پروژه‌های عمرانی و …تهاتر کند اما ۵٢ درصد سهم بنیاد صرف هزینه‌های پروژه‌های آن می‌شود و از محل فروش آنها هزینه را تامین می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت ٢۵٠٠ واحد مسکونی در منطقه ١٨ تهران اظهار داشت: بنیاد مسکن ذیل دستور رییس جمهوری به شهرداری برای نوسازی ١٨٠ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، متعهد به ساخت ١٠ هزار واحد در این بافت شده‌است. 

وی ادامه داد: هر چند تفاهمنامه بین بنیاد مسکن و شهرداری ساخت ١٠ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده است اما تا به امروز بنیاد ساخت ١١ هزار و ١۵٠ واحد را آغاز کرده و فردا هم ساخت ٢۵٠٠ واحد مسکونی در منطقه ١٨ تهران آغاز می‌شود. 

وی با بیان اینکه این ساخت این واحدها مطابق با استانداردها است و امکان ارایه سایر خدمات شهری در این مناطق در نظر گرفته می‌شود، گفت: شهرداری تهران به این پروژه ورود کرده و بنیاد مسکن به عنوان نهاد انقلابی متعهد است که این واحدها را به مردم تحویل دهد و مزیت این پروژه این است که اگر به دست انداز مالی بخوریم این گونه نخواهد بود که کارگران حقوق نگیرند اگر به مشکل مالی برخوردیم همه افراد پروژه از جمله مدیران حقوق نمی‌گیرند و توجه به این موضوعات باعث شده که برکت خوبی داشته باشیم. 

رییس بنیاد مسکن با اشاره به اعتماد مردم به پروژه‌های بنیاد مسکن اظهار است : مردم با طیب خاطر به پروژه‌های بنیاد مسکن ورود می کنند و پیش خرید می‌کنند چراکه قراردادی که با مردم منعقد می شود برای بنیاد بسیار مهم است و این اعتماد مهمترین سرمایه بنیاد محسوب می‌شود. 

نیکزاد ادامه داد: تمام سود حاصل از شرکت های بنیاد به حساب ١٠٠ امام واریز که تمام آن صرف تامین مسکن محرومان می‌شود. 

وی درباره وضعیت خانوار محروم و تامین مسکن آنها گفت: در موردی در حال فیلم برداری از وضعیت خانواده مشمول اختصاص مسکن محرومان بودیم که زن خانواده درخواست داشت فیلم برداری نشود چراکه آبروی آنها می‌رود اما به ایشان گفتم چرا آبروی شما برود باید آبروی امثال ما برود که غفلت کردیم و ساخت مسکن این خانواده در فوریت قرار گرفت و وقتی خوشحالی این خانواده‌ها را می‌بینیم خستگی را از تن ما در می‌شود. 

رییس بنیاد مسکن درباره قیمت تمام شده واحد‌های مشارکتی گفت: مصالح و دستمزد نرخ ثابتی ندارد و علمیات اجرایی را با نرخ روز انجام می‌دهیم و براساس نرخ موجود کار را پیش می‌بریم و الان عدد ثابتی نمی‌توان اعلام کرد که البته موضوع امروز نیست بلکه از ۵٠ سال قبل هم این وضعیت همین بوده و به همین دیلی سازمان برنامه لیست تعدیل ها از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود اما این واحدها براساس نرخ روز در حال اجرا هستند. از آنجایی که نرخ ساخت به عوامل متعددی بستگی دارد عدد ثابت قابل اعلام نیست. 

نیکزاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه واحد‌های مشارکتی بنیاد مسکن از جمله ساخت مسکن در بافت فرسوده بین چه کسانی توزیع می‌شود و با توجه به اختلاف قیمت این واحدها با نرخ‌های بازار مسکن حساسیت‌هایی برای توزیع و واگذاری این واحدها وجود دارد گفت: بنیاد مسکن در پروژه‌های مشارکتی با شهرداری سهم ۵٢ درصدی و شهرداری سهم ۴٨ درصد دارد. در واگذاری سهم شهرداری اصلی‌ترین برنامه شهرداری این است که این واحدها را با معارضین سایر پروژه‌های عمرانی و …تهاتر کند اما ۵٢ درصد سهم بنیاد صرف هزینه‌های پروژه‌های آن می‌شود و از محل فروش آنها هزینه را تامین می‌کنیم، البته اجازه فروش و پیش فروش این واحدها به شرکت‌ها نمی‌دهیم تا اینکه پیشرفت فیزیکی به سقف طبقات ۴-۵ طبقه برسد و در نهایت شرکت‌ زیر مجموعه بنیاد با اطلاع رسانی گسترده مشخص می‌کند که این واحدها به چه کسانی واگذار شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا