اقتصاد

واگذاری زمین برای نیروگاه‌های خورشیدی تسریع شود

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: برای تحقق سریع‌تر این هدف باید فرایند واگذاری اراضی مورد نیاز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، “علیرضا پرنده مطلق” با اشاره به اینکه توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در استان‌ها، مستلزم همکاری تنگاتنگ بین دستگاهی در استان‌ها و تشکیل کارگروه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است، گفت: یکی از موانع بزرگ در مسیر احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر طولانی شدن مرحله واگذاری زمین است که باید در این خصوص هماهنگی‌های لازم اجرایی شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی در این رابطه ادامه داد: در اوج بار سال ۱۴۰۲ ناترازی انرژی به میزان ۹ هزار و ۹۱۰ مگاوات بود و با توجه به رشد بار مصرف انتظار می‌رود این میزان ناترازی در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد.
پرنده مطلق ادامه داد: یکی از راه‌های جبران این ناترازی برنامه‌ریزی و مساعدت هر چه بیشتر در راستای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر در رأس آن‌ها نیروگاه‌های خورشیدی است.
وی با بیان اینکه برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در بازه زمانی ۴ سال در سطح کشور سیاست گذاری شده است، اضافه کرد: تسریع در واگذاری اراضی مورد نیاز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی ماده ۱۲ و احداث شهرک‌های خورشیدی از عوامل مهم برای رسیدن به این هدف است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا