اقتصاد

٩٠ درصد واحد های صنعتی کشور مشمول مدیریت مصرف برق نمی شوند

سخنگوی صنعت برق با اعلام این که بیش از ٩٠ درصد از واحد های صنعتی مشمول برنامه های مدیریت مصرف برق نمی شوند، تاکید کرد: برنامه شهرک های صنعتی نیز یک روز در هفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق در بخش صنعت کشور ٦ درصد نسبت به سال ١٤٠١ افزایش یافت که این شاخص برای صنایع بزرگ ١٤ درصد بود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در دوره اوج تابستان بیش از٩٠ درصد از مشترکان صنعتی که کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی – صنعتی را تشکیل می‌دهند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نخواهند شد و در شهرک‌های صنعتی هم ٦ روز در هفته بدون محدودیت تولید می‌کنند و دوره اجرا به جابه‌جایی با یک روز تعطیل و یا جمعه در هفته کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین گفت: برای صنایع بزرگ هم برنامه‌ریزی بر اساس زنجیره تولید با هماهنگی همکاران وزارت صمت به گونه‌ای تنظیم شده که در ساعات اوج، مصرف حداقلی را خواهند داشت و مصرف شأن را به ساعات کم باری منتقل می‌کنند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در صددیم تا انرژی تحویلی به صنایع تا ١٠ درصد افزایش دهیم.

رجبی مشهدی در عین حال به تفاهم نامه منعقد شده میان وزارتخانه‌های صمت و نیرو اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه و همچنین ماده ٤ قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی بر کشور مکلف به احداث ١٠ هزار مگاوات نیروگاه شدند که در قانون به آنها تکلیف شده است.

وی یادآور شد: پس از انعقاد این تفاهم نامه، تاکنون حدود ١٤٠٠ مگاوات نیروگاه صنایع وارد مدار شده که بخشی از مصرف صنایع را تأمین خواهند کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا