اقتصاد

پروازهای مورد نیاز حج تامین است

سرپرست هواپیمایی هما گفت: نگاه همه ایرلاین‌ها برای همکاری در سفرهای حج ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شمش الدین فرزادی پور، سرپرست هواپیمایی هما در نشست خبری درباره نوسازی ناوگان هوایی گفت: در حال حاضر ایران ایر به دنبال توسعه و نوسازی ناوگان هوایی با کمک سازمان هواپیمایی کشور است. در این راستا تا به امروز ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیماها نوسازی شده‌اند.

وی درباره وضعیت پروازهای حج اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اینکه پروازها با کیفیت انجام شود صورت گرفته و برای ۹۰ هزار نفر حدود ۸۰۰ پرواز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه موضوع حج، مسأله‌ای ملی است، افزود: با توجه به اینکه مدیریت پروازهای حج پرحجم است با توجه به اینکه مناسبات با عربستان رو به بهبود است و تلاش می‌شود پروازها با بهترین کیفیت انجام شود.

وی در ادامه افزود: ۱۱ فروند هواپیما به این امر اختصاص یافته و اگر کمبودی وجود داشته باشد طی مذاکراتی که با سایر ایرلاین‌ها انجام شده از آنها کمک گرفته خواهد شد.
فرزادی پور در بخش دیگر از سخنان خود گفت: ایرلاین‌های مربوط به پروازهای حج در کشور سوخت گیری خواهند داشت و فقط در صورت نیاز در عربستان سوخت گیری انجام می‌شود.

سرپرست هواپیمایی هما تصریح کرد: ایران ایر سهمی از هواپیماهای جدید وارد شده ندارد در حالی که به تعدادی هواپیماهای خاص نیاز است؛ ضمن اینکه اولویت اصلی ما توسعه و تقویت ناوگان از طریق سرخط کردن هواپیماهای زمین گیر است.
فرزادی پور گفت: تعداد هواپیماهای مورد نیاز برای حج در عملیات رفت محدود نیست، اما برای برگشت ۱۰ تا ۱۲ فروند نیاز است و در برخی از روزها ۲۲ سورتی پرواز انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: برای پروازهای عمره نیز برنامه ریزی در حال انجام است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا