اقتصاد

کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز دعوت کرد


کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز دعوت کرده و امیدوار است رویای تولید نفت در این کشور تحقق پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از «استریت تایمز»، کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز در این کشور دعوت کرده است و امید دارد تا رویای تولید نفت در این کشور تحقق پیدا کند.

این کشور از ایران خواسته است تا بلوک های موجود نفتی در این کشور و مناطق جدید را که پتانسیل تولید نفت و گاز دارند، مورد مطالعه قرار دهد.

این دعوت در جریان دیدار وزیر معدن و انرژی کامبوج و سفیر ایران در ویتنام مطرح شد.

دبیرکل وزارت نفت کامبوج گفت: «ایران تجربه قابل‌ ملاحظه‌ای به ‌عنوان یک تولیدکننده نفت و گاز دارد و این نشست روابط اقتصادی میان کشور را تقویت می کند.»

وی گفت این وزارتخانه از سرمایه گذاران ایران خواسته تا در مورد امکان سنجی سرمایه گذاری در بلوک های نفتی موجود و کشف بلوک های جدید کامبوج مطالعه کنند اما این مذاکرات در مرحله نخست قرار دارد.

این مقام کامبوجی توضیح داد: «این آغاز کار است اما مشخص نیست کدام سرمایه گذاران از شرکت های ایران قادر خواهند بود سرمایه گذاری کنند؛ این تنها یک گفت و گوی دیپلماتیک است و ما در انتظار نتیجه آن هستیم.»

به گفته وی، طرح هایی برای مطالعه امکان ایجاد یک پالایشگاه در کامبوج و توسعه کمک های فنی و منابع انسانی در بخش نفت و همکاری در تجارت انرژی، سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت های برق انجام گرفته است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا