اقتصاد

کاهش گرما در شهرهای کربلا و نجف اشرف/ اردبیل و سواحل خزر خنک می‌شود


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری کاهش دما بین 7 تا 12 درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و همچنین کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما در شمال‌غرب خواهیم داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بعدازظهر و اوایل امشب رگبار پراکنده گاهی رعد و برق در برخی مناطق هرمزگان، کرمان و شرق فارس داریم.

وی افزود: بعدازظهر فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش در غرب سواحل آغاز می‌شود و روز چهارشنبه 23 شهریور در برخی مناطق استان‌های مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی همچنین گیلان باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، برخی مناطق گلستان و خراسان شمالی باران خواهیم داشت و روز جمعه در ارتفاعات شمال‌شرق تهران و ارتفاعات مازندران بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری کاهش دما بین 7 تا 12 درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و همچنین کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما در شمال‌غرب خواهیم داشت و روزهای جمعه و شنبه در شمال‌شرق کشور دما 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی از وزش باد نسبتاً شدید در غرب و شمال‌غرب و جنوب‌غرب کشور و همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور در روز آینده خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده شرایط برای تشکیل گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال آن به نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور مهیا است. 

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعدازظهر قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 24 درجه خواهد بود.

* کاهش بیشینه دما در نجف اشرف و کربلای معلی

وی درباره وضعیت جوی پایانه‌های مرزی و شهرهای مقدس نجف و کربلا اظهار داشت: آسمان نجف اشرف در دو روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه دما فردا در نجف 42 درجه و پس‌فردا 39 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در کربلای معلی فردا آسمان صاف همراه با وزش باد گاهی باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز در کربلا حاکم است؛ بیشینه دما فردا و پس‌فردا در کربلا به ترتیب 41 درجه و 39 درجه خواهد بود.

ضیائیان درباره پایانه مرزی مهران گفت: آسمان مهران در دو روز آینده صاف گاهی با وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه دما فردا در مهران 45 درجه و پس‌فردا 41 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ در چذابه آسمان طی دو روز آینده صاف و گاهی با باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا و پس‌فردا در چزابه به ترتیب 46 و 43 درجه خوهد بود.

وی افزود:‌ در پایانه شلمچه نیز آسمان طی دو روز آینده صاف گاهی باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما در دو روز آینده در این منطقه 46 و 45 درجه خواهد بود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا