اقتصاد

گازکشی به خانه‌های جدید در استرالیا ممنوع می‌شود


ایالت ویکتوریای استرالیا قصد دارد با اجرای قانونی جدید، گازکشی به خانه‌های نوساز را از سال‌ آینده ممنوع کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، لیلی دی آمبروسیو، وزیر انرژی، محیط زیست و آب و هوای استرالیا، اعلام کرد که قرار است از ابتدای سال آینده میلادی اتصال خانه‌های تازه ساخت به شبکه توزیع گاز این کشور در ایالت ویکتوریا ممنوع شود.

این اقدام بخشی از برنامه کانبرا برای کاهش آلایندگی و کاهش هزینه قبوض خانوارهای این کشور است، آمارهای رسمی حاکی از آن است که 17 درصد کل آلایندگی در استرالیا از منشأ سوختن گاز طبیعی ایجاد می‌شود.

 وزیر آب و هوای استرالیا، اعلام کرده که کاهش وابستگی به گاز طبیعی برای رسیدن این کشور به هدف‌گذاری صفر شدن آلایندگی تا سال 2045 و سوق دادن مردم ایالت ویکتوریا به استفاده هر چه بیشتر از لوازم الکترونیکی بهینه برای پایین آوردن هزینه قبوض برق آن‌ها بسیار ضروری است.

 

قرار است قانون جدید مشمول همه ساختمان‌های دولتی، مدارس و خانه‌هایی که هنوز به مرحله طراحی نرسیده‌اند، شود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ایالت ویکتوریای استرالیا که در جنوب شرق این کشور واقع شده، به خاطر کاهش تولید گاز، طی سال‌های آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد.

قرار است انرژی مورد نیاز خانه‌های نوساز این ایالت از ذغال سنگ تأمین شود و بنا بر این توقف توزیع گاز برای آنها احتمالا تأثیر مثبتی روی کاهش آلایندگی در استرالیا نخواهد داشت.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا