اقتصاد

گرانی ۴٠ درصدی سیمان و فولاد در بورس کالا/ بورسی‌ها دربرابر اظهاراتم فحاشی می‌کنند



وزیر راه و شهرسازی گفت: سیمان و فولاد می‌توانند قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهند و نباید این اقلام را با قیمت ۴٠ درصد بیشتر در بورس کالا ارایه کنند. نباید بورس کالا عامل گرانی این مصالح ساختمانی باشند، وظیفه بورس تنظیم و مدیریت بازار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران درباره اظهارات روز گذشته خود درباره اینکه بورس کالا عامل گرانی فولاد و سیمان بوده، اظهار داشت: اظهاراتم کارشناسی بود و نظر کارشناسی خود را مطرح کردم اما نمی‌دانم چرا بورسی‌ها به من و دولت توهین می‌کنند و افراد بورسی در پاسخ به اظهاراتم فحاشی می‌کنند که البته مهم نیست و اشکالی ندارد. 

وی تاکید کرد: همانطور که وقتی خودرو از بورس کالا خارج شد اتفاقات خوبی در این بازار رخ داد معتقدم این اتفاص برای فولاد و سیمان هم می‌افتد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بگویند قیمت پایه سیمان و فولاد در بورس کالا چقدر است. مگر می‌شود این اقلام را با قیمت‌های جهانی به داخلی‌ها بفروشند؟ بگویند امروز علت افزایش قیمت میله‌‍گرد چیست و چرا فولاد از بورس گران‌تر به دست مردم می‌رسد.

بذرپاش افزود: در پروژه نهضت ملی مسکن قیمت زمین را به صفر رساندیم اما عوامل دیگر در هزینه‌ها مصالح و نیروی انسانی هستند، برای کاهش قیمت تمام شده پروژه نهضت ملی مسکن هر چند  نمی‌توانیم هزینه و مزد نیروی انسانی را کاهش دهیم. اما در بخش مصالح می توانیم قیمت را کاهش دهیم و یک عده‌ بورسی از افراد درباره عرضه سیمان و فولاد در بورس اصرار نکنند چراکه این کار غلطی است و اگر هم اصرار به عرضه دارند باید قیمت پایه باید تغییر کند.

وی گفت: در برابر این اظهارات برخی از بورسی‌ها به من توهین می‌کنند ک اشکالی ندارد. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سیمان و فولاد می‌توانند قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهند و نباید این اقلام را با قیمت ۴٠ درصد بیشتر در بورس کالا ارایه کنند و نباید بورس کالا عامل گرانی این مصالح ساختمانی باشند وظیفه بورس  تنظیم و مدیریت بازار است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز می‌گویم که این اتفاق در پتروشیمی‌ها رخ می‌دهد اما تمام تلاش بنده به عنوان خادم مردم این است که این اقلام را ارزان تر به دست مردم برسانم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا