اقتصاد

یک روند نامتعادل در توزیع امکانات تولیدی در کشور وجود دارد

وزیر صمت:

دزفول- وزیر صمت با بیان اینکه در کشور یک روند نامتعادل در توزیع امکانات تولیدی وجود دارد، گفت: سال آینده عملیات اجرایی طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پنج طرح صنعتی و تولیدی در دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از چند طرح و کارخانه در شهرستان‌های شوش، دزفول و اندیمشک بازدید کرده و در انتهای روز نیز جلسه‌ای در اهواز خواهم داشت.

وی در ادامه هدف از این سفر را ارتباط با تولید کننده ها و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: ما در کشور شاهد یک روند نامتعادل در توزیع امکانات تولیدی هستیم به گونه‌ای که برخی شهرستان‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت پیشرفت زیادی داشته و بیش از حد نیاز توسعه یافته‌اند اما در مقابل خیلی از شهرستان‌ها دارای عقب ماندگی در حوزه زیرساخت‌ها هستند.

وزیر صمت تصریح کرد: این توزیع نامتوازن منجر به افزایش بیکاری و مشکلات اجتماعی در برخی نقاط کشور شده است.

فاطمی امین از آغاز عملیات اجرایی طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت در کشور از اواسط تابستان سال آینده خبر داد و افزود: مطالعات این طرح به پایان رسیده است و در این طرح برای هر استان و شهرستان متناسب با ظرفیت‌ها و نیازها طرح‌هایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است؛ همچنین با اجرای این طرح علاوه بر تحقق توازن منطقه‌ای بخش زیادی از مشکل بیکاری و اشتغال برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تدوین این طرح‌ها با محققان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه مشورت شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا