اقتصاد

۱.۵ میلیون تن به تولید متانول کشور اضافه شد

۱.۵ میلیون تن به تولید متانول کشور اضافه شد


مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: واحد متانول پتروشیمی بوشهر در 19 اسفند توانست با عبور از مرز 1.5 میلیون تن تولید، افزایش 8 درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشد.

به گزارش ایلنا، جواد حاتمی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: پتروشیمی بوشهر در 2 عرصه درحال فعالیت است. نخست، بخش تولید در فاز اول و زنجیره ارزش متان و همزمان اجرای فاز توسعه‌ای و ابرپروژه فاز دوم که توسعه زنجیره ارزش اتان است.

وی افزود: در ابتدای سه ماهه دوم سال 1402 با تغییر رویکرد و برنامه‌ها و تعیین اهداف جدید، بخش زیادی از چالش‌های پیش‌رو در هر دو عرصه اعلام شده را تاکنون رفع کرده، منافع و موفقیت‌های درخوری را برای سهامداران، شرکت و کشور کسب کرپیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: همزمانی تولید در فاز اول و اجرای همزمان 4 پروژه در قالب ابرپروژه فاز دوم، فرصتی برای پتروشیمی بوشهر بود تا بتواند علاوه بر فروش داخلی، صادراتی، ارزآوری و کمک به چرخه اقتصاد کشور، بخشی از منابع مورد نیاز اجرای فاز توسعه‌ای را هم تامین نماید.حاتمی با بیان اینکه در هفته پایانی دی‌ماه توانستیم 1.318 تن متانول تولید کرده و از رکورد خودمان از ابتدای راه‌اندازی این واحد در سال 1399 عبور کنیم گفت: به شکل عینی برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در رشد تولید قدم برداشتیم. درسرویس نگه داشتن تمام خطوط تولیدی، تعمیرات همزمان بخش‌های مختلف بدون توقف تولید و رفع کوچکترین نشتی‌های خطوط فرآیندی، بخشی از تلاش و جهاد صورت گرفته توسط همکارانم است که در کنار خصایص منحصربفرد پتروشیمی بوشهر مانند دراختیار داشتن زنجیره بالادست گاز تا متانول و همچنین استقلال حداکثری در تامین یوتیلیتی، لطف خداوند را شامل حال ما نموده و توانستیم تا 19 اسفند، یک میلیون و پانصد و بیست و سه هزار تن تولید متانول داشته و تولید خود را نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: شرکت پتروشیمی بوشهر نمونه‌ای بارز از توجه و بهره‌گیری از توان و تخصص داخلی در عرصه بهبود عملکرد تولید است. اتکای ما برای افزایش تولید، توان و تجربه در کنار انگیزه جوانان نخبه بوده. به‌دور از هیاهو، دانش فنی در دسترس را با پروژه‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقا داده و در برخی زمینه‌ها تولید علم نیز داشته‌ایم.

حاتمی در پایان گفت: واحد متانول یک میلیون و ششصد و پنجاه هزارتنی پتروشیمی بوشهر، امسال شاهد رکورد تولیدی متفاوت نسبت به تمام ادوار خود بوده و این رویداد امیدآفرین در کنار نزدیک شدن به تکمیل 3 واحد از ابرپروژه فازدوم نیز، نویدبخش ارتقا نقش پتروشیمی بوشهر در اقتصاد و صنعت ایران عزیز و اسلامی خواهد بود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا