اقتصاد

۴.۲ درصد نقدینگی کشور در سپرده‌ بانک‌های قرض‌الحسنه



وزیر اقتصاد گفت: در پایان 1400 حدود 2.5 درصد کل نقدینگی کشور سپرده‌های بانک‌های قرض‌الحسنه بود این عدد در پایان شهریور امسال به 4.2 درصد نقدینگی کشور رسیده و نشان می‌دهد که سهم بانک‌های قرض‌الحسنه نسبت به سایر بانک‌ها در ارایه تسهیلات در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد با بیان اینکه برای عموم طبقات جامعه به خدمات بانکی دسترسی بیشتر، سهل‌تر و ارزان‌تر به عنوان سه رکن عدالت مالی در دستور کار ستاد اقتصادی دولت است، ظهار داشت: تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته در وزارت اقتصاد از جمله طرح توثیق، سامانه ستاره، سفته و برات الکترونیکی، تسهیلات خرد بدون ضامن و تقویت بانکداری قرض‌الحسنه همه در جهت عدالت مالی و دسترسی عامه طبقات با هزینه کمتر به خدمات مالی است.

وی ادامه داد: در سال جاری دو گام مهم پشت سر گذاشتیم، گام اول در شهریورما رخ داد و موفق شدیم که فرایند اخذ کارمزد را از آن مدل یکپارچه 4 درصد کارمزد خارج کنیم و باعث شد که بانک‌هادر نرخ پایین کارمزد با یکدیگر رقابت کنند و مردم با هزینه کمتری وام قرض‌الحسنه را دریافت کنند. گام دوم در آبان ماه رخ داد در مصوبه‌ای اساسنامه نمونه بانک‌های قرض‌الحسنه تعیین  تکلیف شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه این ریل‌گذاری‌های جدید باعث شده که بتوانیم نگاه متفاوتی به بانک‌های قرض‌الحسنه داشته باشیم، گفت: در پایان 1400 حدود 2.5 درصد کل نقدینگی کشور سپرده‌های بانک‌های قرض‌الحسنه بود این عدد در پایان شهریور امسال به 4.2 درصد نقدینگی کشور رسیده است و نشان می‌دهد که سهم بانک‌های قرض‌الحسنه نسبت به سایر بانک‌ها در ارایه تسهیلات در حال افزایش است .



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا